Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Televize CNN začala lákat české inzerenty

  12:24aktualizováno  12:24
Největší světová televize, americká CNN, objevila na své inzertní mapě střední Evropu. Letos v létě si v Praze otevřela obchodní zastoupení, které láká české inzerenty do televize a na webové stránky www.cnn.com.

CNN objevuje pro inzerci střední Evropu. Ilustrační foto | foto: Reuters

Obchodní šéf CNN Europe přijel ze své pařížské centrály pracovně do České republiky poprvé před rokem a půl a od té doby tady byl několikrát. Vybral si tady i člověka, který bude CNN zastupovat.

Pro MF DNES popisuje, že české firmy a místní cestovní ruch začíná největší televizní stanici zajímat čím dál více.

"Česká republika už zhruba rok patří k našim důležitým rozvíjejícím se trhům,“ říká Werner Schöpff. Příjmy z reklamy ze střední a východní Evropy vzrostly CNN za rok o 50 procent. „To nemáme v žádném jiném regionu ve světě,“ upozorňuje.

Cílem CNN je povzbudit další inzerenty, a proto už kontaktovali hlavní potenciální české zadavatele inzerce. „Pracujeme na vícero projektech. Nečekám, že to bude padesátka, ale takových deset nových českých inzerentů v příštích třech letech by bylo fajn,“ naznačuje.

"Nemáme v úmyslu nabrat všechny a hned, ale pomalu a jistě se rozjet. Je důležité, aby inzerenti věděli, co dokážeme, kdo jsme,“ dodává Schöpff. Mít reklamu na CNN podle něj znamená vyslat signál o tom, že moje značka je světoznámá a důvěryhodná, jako CNN, a oslovit hlavně šéfy a investory. Hodit by se to mohlo třeba Škodě Auto nebo ČSA.

"Když budete chtít oslovit šéfy, jsme ti praví. Ale když se budete chtít zaměřit na širší publikum třeba v Rusku, pak nemáme zájem,“ podotýká Schöpff.

Podle průzkumů je zpravodajský kanál hlavním zdrojem informací pro lidi s příjmem nad 200 tisíc měsíčně a časté cestovatele – nejčastěji jde o muže. Přesto v Česku i v Polsku CNN obchodně zastupují ženy.

Post obchodní partnerky získala v Praze manažerka Zuzana Filipová a ve Varšavě Polka Nina Kowalewská, která přes svou firmu láká inzerci i pro deník Financial Times.

Reklamu na Coca-Colu na CNN nenajdete. Většina spotů láká na golf a za památkami do různých částí světa, na aerolinky, hodinky, auta nebo bankovní služby.

Premiéra už byla
První české reklamy, které už v CNN proběhly, spadaly také do cestovního ruchu a financovali je z většiny daňoví poplatníci.

Za první kampaň zaplatil CzechTourism před třemi lety 11 milionů korun a vloni dalo do reklamy na CNN město Praha spolu s aerolinkami ČSA šest milionů korun.

Zabere až delší kampaň Obchodní šéf americké televize míní, že reklama u nich není tak horentní záležitostí, jak by se mohlo zdát. "Máme inzerenty, kteří investují 50 tisíc dolarů, a inzerenty, kteří vloží miliony... Ale počítejte s tím, že příliš krátká reklamní kampaň nemá velký smysl. Musí běžet alespoň měsíc, aby oslovila alespoň 40 procent klíčových lidí,“ popisuje Schöpff.

Většina inzerentů navíc využívá i webové stránky – ty jsou nejsledovanější přes den, naopak rána a večery ovládá televizní obrazovka.

Reklamní kampaň pro evropské vysílání vyjde podle Schöpffa v průměru tak na 300 tisíc dolarů (v přepočtu šest milionů korun). Jeden spot stojí zhruba 3 000 dolarů (60 tisíc korun).

Šest milionů korun je často i pro české inzerenty "pakatel“, velké firmy jako výrobce pracích prášků a kosmetiky Procter and Gamble nebo mobilní operátoři vydají ročně za reklamu i miliardu korun. Vloni v ČR investovaly firmy podle oficiálních cen 48 miliard, půlku z toho spolkla televize.

Největším trumfem CNN je její sledovanost – ta se pohybuje kolem jedné miliardy. Televize se díky tomu drží v zisku, který z poloviny generují příjmy z reklamy. Zbytek patří vlastním pořadům a vysílání.

Po světě má 36 redakcí a 4 000 zaměstnanců a stovky partnerských redakcí. Ve střední Evropě o redakci neuvažuje, vysílá sem své redaktory z Paříže nebo z Moskvy.

Autoři: ,



Nejčtenější

Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

V reklamě Tesca ve Velké Británii má svou roli i muslimská rodina.

Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky....

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...



Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Další z rubriky

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Slevová mánie slábne. Češi bohatnou, podíl akcí poprvé za 15 let klesl

ilustrační snímek

Češi se mají čím dál lépe. Poprvé po patnácti letech letos klesl podíl zboží prodávaného ve slevách. U baleného...

Kam napřesrok k moři? Hitem bude Turecko a Egypt, hlásí cestovky

Ilustrační snímek

Cestovky po slabším roce 2016, kdy Češi zájezdy k moři odkládali, vyhlížejí růst tržeb. Turecko a Egypt budou příští...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.