Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Televize před svátky chrlí hodiny reklamy

  12:47aktualizováno  12:47
Alespoň tři hodiny denně útočí na české televizní diváky předvánoční reklama. S blížícími se svátky ale nejsou výjimečné ani delší reklamní bloky. Dosavadní letošní rekord už dokonce v součtu všech tuzemských televizních stanic přesáhl pět hodin.

„Předvánoční období je pravidelně časem nejsilnější reklamní sklizně. Vzhledem k účinnosti televizí, dochází v tomto čase i k enormnímu nárůstu množství odvysílané televizní reklamy,“ říká marketingový ředitel agentury ARBOmedia Štěpán Wolde.

Podle údajů TNS A-Connect proniklo do českých obýváků zatím maximum televizní reklamy ve středu 12. října. Objem vysílání dosáhl celkem pěti hodin a dvaceti minut, což znamená 640 reklamních spotů o délce 30 vteřin.

Přes devadesát procent tohoto objemu, tedy téměř pět hodin odvysílaly komerční televize. Česká televize, která odvysíláním necelých 30 minut reklamy naplnila svůj reklamní limit, se podle Woldeho na celodenním reklamním vysílání podílela devíti procenty.

Souhrn ekonomických vánočních článků

Mezi tradičně silné inzerenty v předvánočním čase patří mobilní operátoři. „Významná část reklamy propaguje také potraviny a nápoje nebo vybavení domácností,“ dodává Štěpán Wolde.

Nejsilnějším reklamním měsícem je ve všech médiích právě listopad. Především u dražších dárků, u kterých trvá nákupní rozhodování déle, se začíná s přemlouváním zákazníků v předstihu.

Výrobci bílého zboží, spotřební elektroniky či počítačů intenzivně inzerují již v říjnu. Naopak reklamy na cukrovinky, sušenky nebo nápoje se objevují ještě krátce před svátky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.