Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice I. tříd. V Jihočeském kraji by to zasáhlo přibližně 175 kilometrů. | foto: František Vlček, MAFRA

Do miliardového mýtného tendru půjde Kapsch s O2 a ČSOB

  • 5
Společnost Kapsch, dosavadní provozovatel mýtného v Česku, bude v novém tendru spoléhat na své současné subdodavatele. Do miliardového tendru na správu mýtného systému po roce 2019 půjde spolu s operátorem O2 a bankou ČSOB. Účast v tendru už potvrdil konkurenční SkyToll, který ale podrobnosti své nabídky nekomentoval.

„Obě firmy s Kapschem úspěšně spolupracují již více než deset let na provozu stávajícího mýtného systému,“ uvedl ve zprávě Kapsch.

O2 má na starosti především přenos dat z mýtných bran do centrálního systému, kde jsou průjezdy kamionů a autobusů zúčtovány. To má na starosti druhý z uvedených partnerů, ČSOB.

Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Tendr na provozovatele mýtného systému vypsalo ministerstvo dopravy v polovině června. Za deset let plánuje za jeho provoz utratit 29 miliard korun. Očekává ale, že konečná cena nabízená uchazeči bude výrazně nižší. Nyní za roční provoz systému stát platí přibližně 1,5 miliardy korun ročně.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun.

Jednotný celostátní mikrovlnný systém podobně jako v Česku funguje v pásu zemí od Itálie, přes Rakousko, Polsko a Bělorusko. Naopak satelitní systém využívají Německo, Slovensko, Maďarsko a částečně Belgie, která jej kombinuje s mikrovlnou variantou.