Vizualizace značek na přání pro automobily, motocykly a mopedy.

Vizualizace značek na přání pro automobily, motocykly a mopedy. | foto: koláž iDNES.cz

Konec předražených registračních značek. Stát ušetří skoro polovinu

  • 19
Dlouholetý byznys společnosti Hicon na dodávku registračních značek na auta v Česku se chýlí ke konci. Hodnotící komise v úterý vybrala v soutěži na dodávku značek na další čtyři roky jako nejvýhodnější nabídku společnosti Security Paper Mill.

Firma nabídla v soutěži nejnižší cenu, komise nenašla v její nabídce chyby. Proto doporučí ministrovi dopravy, aby s ní uzavřel smlouvu. Verdikt hodnotící komise potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Do soutěže na značky se přihlásily čtyři firmy, chyběl mezi nimi ale dosavadní dodavatel Hicon. Výše nabídek ale dobře ukazuje, jak na značkách vydělává i po zlevnění. Ve hře byly kromě SPM nabídky firem Samdi, Eltodo a Státní tiskárny cenin.

SPM nabídlo v průměru za značku 45 korun za kus, nejdražší nabídka byla kolem 50 korun. Dosud stát platí za značky 77 korun, za některé typy ještě podstatně více. Dá se ale ještě očekávat, že Hicon se bude snažit výsledek napadnout u antimonopolního úřadu, aby prodloužil výhodný kontrakt pro sebe. SPM nabídl za čtyři roky dodávky celkem za 192 milionů korun. „Za čtyři roky ušetříme daňovým poplatníkům více než sto milionů korun, tedy zhruba třetinu současných nákladů,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

SPM se dříve jmenovala Neograph, jde o firmu, která figurovala v minulosti v kauze předražených jízdenek pro pražskou MHD a byla spojována s lobbistou Ivo Rittigem. Firmu nyní vlastní společnost Delta Capital podnikatele Michaela Brody. Ten si najal jako poradce i například expremiéra Petra Nečase. Firma spojitost s Neographem odmítá.