Terorismus turisty z Egypta nevyhnal

  12:05aktualizováno  12:05
Sobotní výbuchy v turistickém letovisku Šarm aš-Šajchu se do zájmu turistů o Egypt promítly jen mírně. Podle egyptského ministra zahraničí poklesl počet turistů pouze v napadeném městě a i tam se do listopadu vrátí na původní úroveň.
Hotel, turisté, dovolená

Hotel, turisté, dovolená - Hotel, turisté, dovolená - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Zaznamenali jsme několik zrušených rezervací a chvatných odjezdů z Šarm aš-Šajchu, ale to se dá v prvních týdnech po útocích očekávat," řekl ministr cestovního ruchu Ahmed-el-Magrábí.

Dodal, že návštěvnost ostatních vyhledávaných míst se nezměnila. "Hotely v Káhiře a jiných letoviscích jsou stále stejně obsazené," vysvětlil Magrábí.

"Umím si představit, že zájem o hotelové rezervace v Šarm aš-Šajchu ještě poklesne. Do výbuchů byly všechny hotely plné, ale teď svoji kapacitu využívají jen z 65 procent," odhadl ministr. "Předpokládám ale, že Šarm aš-Šajch se stane znovu vyhledávaným střediskem, do listopadu se sem turisté zase vrátí," řekl Magrábí.

Egyptský cestovní ruch zažívá občasné otřesy kvůli teroristickým útokům už od roku 1997. Tehdy při výbuchu v Luxoru zemřelo 58 lidí. Další deprese potkala Egypt po atentátech 11.září 2001. V říjnu 2004 zaútočili teroristé na letoviska u hranic s Izraelem a připravili o život 34 turistů.

Někteří ekonomové vysvětlují mírný dopad výbuchů na zájem turistů tím, že do Egypta jezdí zejména Evropané. Ti se teroristickými útoky nenechají tak snadno vystrašit, protože doma jim nejspíš hrozí také.

"Myslím si, že turisté jsou stále více houževnatí," potvrdil názor analytiků ministr Magrábí.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Unikátní láhve Pilsner Urquell zdobí data a přípitky. Pomohou vozíčkářům

Po obvodu každé z láhví pro charitativní aukci na iDNES.cz je vybroušeno sto...

Skláři z Vysočiny vytvořili deset unikátních designových láhví pro Plzeňský Prazdroj. V prosinci půjdou do tradiční...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...



Najdete na iDNES.cz