Tesco dělá levné fotografie, ale drahé filmy

  • 1
Obchodníci jsou ve vynalézání stále nových triků, jak obelstít zákazníkovu pozornost a dostat se mu do peněženky, čím dál pilnější.
Obchodníci jsou ve vynalézání stále nových triků, jak obelstít zákazníkovu pozornost a dostat se mu do peněženky, čím dál pilnější. V obchodním domě Tesco v centru Prahy přišli na to, jak propagovat práci fotolabu. "Nechala jsem si tam vyvolat fotografie za lákavou 'akční' cenu 2,90 koruny za kus," popisuje svoji zkušenost Ivana Dolejší z Prahy. "Jaké však bylo mé rozčarování při placení - cena fotografií sice odpovídala, zato cena za vyvolání filmu dosáhla neuvěřitelné částky 89,90 koruny." Obvyklá cena za vyvolání filmu se totiž u konkurence pohybuje okolo čtyřiceti korun. Není tedy divu, že i další napálený zákazník Jan Šikmý suše konstatuje: "Také jsem naletěl." "Ceníky za zpracování filmu i vyvolání fotografií jsou v našich prodejnách vystaveny v zorném poli zákazníka," uvádí obchodní ředitel všech supermarketů Tesco Stanislav Plecitý. Jedním dechem však dodává: "Celý proces, jak získat zákazníka, se na českém i evropském trhu soustřeďuje na cenu jednotlivé fotografie." Zřejmě proto je v Tesku cena 2,90 namalována velikými písmeny v červeném poli nad hlavami zákazníků a cena za vyvolání filmu se krčí na černobílém papírku přilepeném na pokladně. "Myslím, že by se několik peprných vět na adresu prodavačky minulo účinkem, a navíc nemám ráda trapné scény na veřejnosti. Proč však Tesco odrazuje takovým směšným způsobem zákazníky?" ptá se sama sebe Ivana Dolejší.