Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

  9:14aktualizováno  9:14
Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké momentálně představují Lidl a Aldi. O zavedení diskontní značky, která by pro Tesco podle odborníků znamenala velkou investici, se přitom řetězec už v minulosti neúspěšně pokoušel.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Největší britská supermarketová skupina plánuje rozjet nový projekt, díky kterému by se vyrovnala konkurentům, jakými jsou Aldi a Lidl. Tesco tvrdí, že vyvíjí samostatnou značku, která by cenově odpovídala německým diskontním prodejcům a zabránila posunu zákazníků směrem k nim. Nový řetězec by ale nabízel mnohem omezenější nabídku výrobků. Těch by oproti klasickým 25 tisícům byly jen tři tisíce. Informoval o tom server The Guardian.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi 
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Prodejce hlásí, že najal poradce z Boston Consulting Group, aby pracovali na nových plánech. Podle periodika The Sunday Sun po nich také požadoval, aby podepsali dohodu o mlčenlivosti. Tesco odmítlo komentovat jakékoli kroky, ale minulý týden oznámilo, že plánuje vyvíjet nové formáty pro lepší obsluhu zákazníků.

Aldi a Lidl stahují zákazníky čtyř velkých supermarketů, jakými jsou Tesco, Asda, Morrisons a Sainsbury, především díky svým nízkým cenám. Aldi se v roce 2017 navíc stal pátým největším obchodníkem v Británii. Nejnovější informace od analytiků potravinářského průmyslu Kantar Worldpanel ukazují, že tržní podíl společnosti Aldi během 12 týdnů dosáhl 6, 9 %, což je oproti loňsku o necelé procento více. Lidl zvýšil svůj podíl ze 4,5 % na 5 % ve stejném období. Pro srovnání, Tesco, Sainsbury, Asda a Morrisons v minulém roce podíl na trhu ztratily.

Tiskový mluvčí Tesco v ČR Václav Koukolíček zprávu označil za spekulaci a odmítl ji dále komentovat. 

Předchozí pokusy selhaly

Předchozí pokusy o zavedení slevových značek do prodejen Tesca selhaly. Odborníci však tvrdí, že nedávné spojení Tesca s velkoobchodním prodejcem Booker, který vlastní slevové výrobky již nabízí, může být velkou výhodou. 

Diskontní značku vyzkoušelo Tesco naposledy zavést pod vedením Terryho Leahyho. Od kroku ale bylo nakonec upuštěno, protože se manažerský tým společnosti obával, že by tímto způsobem podkopl hlavní značku.

„Nová značka by byla velkou investicí,“ tvrdí odborníci. Způsob, jakým spotřebitelé nakupují potraviny, se navíc rychle mění. Jen málokdo v současnosti dělá velký týdenní nákup v supermarketech mimo město. Raději nakupují jídlo pravidelně poblíž svého domova. Velké supermarkety byly mimo jiné zasaženy i zavedením nákupů přes internet.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

ČEZ navrhl dividendu 33 korun na akcii, stejně jako před rokem

Sídlo energetické firmy ČEZ v Sofii (4. března 2013)

Představenstvo energetické společnosti ČEZ navrhlo vyplatit z loňského zisku dividendu ve výši 33 korun na akcii před...

CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců, podíl v Rosněfti je stále ve hře

Logo společnosti CEFC

Zadlužený čínský konglomerát CEFC, který je aktivní i v České republice, možná propustí polovinu ze svých třiceti tisíc...

Novým ředitelem koncernu Volkswagen je Diess, značky se rozdělí do tří skupin

(Ilustrační snímek)

Novým šéfem automobilového koncernu Volkswagen je Herbert Diess (59), dosavadní šéf hlavní značky Volkswagen. Ve funkci...

Najdete na iDNES.cz