Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

  9:14aktualizováno  9:14
Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké momentálně představují Lidl a Aldi. O zavedení diskontní značky, která by pro Tesco podle odborníků znamenala velkou investici, se přitom řetězec už v minulosti neúspěšně pokoušel.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Největší britská supermarketová skupina plánuje rozjet nový projekt, díky kterému by se vyrovnala konkurentům, jakými jsou Aldi a Lidl. Tesco tvrdí, že vyvíjí samostatnou značku, která by cenově odpovídala německým diskontním prodejcům a zabránila posunu zákazníků směrem k nim. Nový řetězec by ale nabízel mnohem omezenější nabídku výrobků. Těch by oproti klasickým 25 tisícům byly jen tři tisíce. Informoval o tom server The Guardian.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi 
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Prodejce hlásí, že najal poradce z Boston Consulting Group, aby pracovali na nových plánech. Podle periodika The Sunday Sun po nich také požadoval, aby podepsali dohodu o mlčenlivosti. Tesco odmítlo komentovat jakékoli kroky, ale minulý týden oznámilo, že plánuje vyvíjet nové formáty pro lepší obsluhu zákazníků.

Aldi a Lidl stahují zákazníky čtyř velkých supermarketů, jakými jsou Tesco, Asda, Morrisons a Sainsbury, především díky svým nízkým cenám. Aldi se v roce 2017 navíc stal pátým největším obchodníkem v Británii. Nejnovější informace od analytiků potravinářského průmyslu Kantar Worldpanel ukazují, že tržní podíl společnosti Aldi během 12 týdnů dosáhl 6, 9 %, což je oproti loňsku o necelé procento více. Lidl zvýšil svůj podíl ze 4,5 % na 5 % ve stejném období. Pro srovnání, Tesco, Sainsbury, Asda a Morrisons v minulém roce podíl na trhu ztratily.

Tiskový mluvčí Tesco v ČR Václav Koukolíček zprávu označil za spekulaci a odmítl ji dále komentovat. 

Předchozí pokusy selhaly

Předchozí pokusy o zavedení slevových značek do prodejen Tesca selhaly. Odborníci však tvrdí, že nedávné spojení Tesca s velkoobchodním prodejcem Booker, který vlastní slevové výrobky již nabízí, může být velkou výhodou. 

Diskontní značku vyzkoušelo Tesco naposledy zavést pod vedením Terryho Leahyho. Od kroku ale bylo nakonec upuštěno, protože se manažerský tým společnosti obával, že by tímto způsobem podkopl hlavní značku.

„Nová značka by byla velkou investicí,“ tvrdí odborníci. Způsob, jakým spotřebitelé nakupují potraviny, se navíc rychle mění. Jen málokdo v současnosti dělá velký týdenní nákup v supermarketech mimo město. Raději nakupují jídlo pravidelně poblíž svého domova. Velké supermarkety byly mimo jiné zasaženy i zavedením nákupů přes internet.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Cestující ve vlacích si připlatí. České dráhy už od prosince zdraží jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy se změnou jízdního řádu zdraží jízdné. Od 9. prosince si cestující na krátkých vzdálenostech připlatí jednu...

Úklid, renovované záchody. Pivovary našly prostý recept na zvýšení tržeb

Ilustrační snímek

Vymalovat, dát nové stolečky na zahrádku, navonět toalety nebo udělat společenskou akci s kýtou šunky v hlavní roli se...

Další z rubriky

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Ryanair spustil slevy, pak za letenky účtoval dvakrát. Podvod, zlobí se klienti

Ilustrační snímek

Pasažéři aerolinek Ryanair se v pondělí dočkali nepříjemného překvapení. Protože nefungovaly webové stránky...

Nestor českého bankovnictví odchází. Kunert šéfuje UniCredit 30 let

Generální ředitel UniCredit Bank Jiří Kunert v listopadu 2018

Z čela banky UniCredit odchází Jiří Kunert, jeden z nejznámějších manažerů, kteří formovali porevoluční bankovnictví v...

Najdete na iDNES.cz