Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tesco má už skoro milion věrných. Rozdá jim 30 milionů korun

  5:00
Obchodnímu řetězci Tesco v České republice se podařilo za dva měsíce vychovat přes 900 tisíc zákazníků. Tolik si jich pořídilo věrnostní kartu ClubCard, se kterou mohou nakupovat se slevami. Řetězec mezi ně rozdá v první várce slev třicet milionů korun, což je v průměru na jednoho třicet korun.

Slevy, které Tesco poskytne věrným, částečně zaplatí dodavatelé. | foto: Profimedia.cz

Sto padesát druhů různých slev na zboží má nachystáno Tesco pro první kolo odměňování v rámci svého věrnostního programu ClubCard. Slevové kupony začne brzy dávat do obálek podle toho, co si zaregistrovaní zákazníci v posledních měsících kupovali.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Britský obchodní řetězec spustil věrnostní program, kdy zákazník výměnou za slevy nechá Tesco nahlédnout do svých nákupních zvyklostí, počátkem září. Už nyní si pochvaluje, že do něj brzy bude přihlášen milion lidí. Respektive rodin, protože s přihláškou dostane zákazník k jednomu účtu tři kartičky, na které se body načítají.

Po 24. listopadu chystá Tesco rozeslat mimořádně první vyúčtování, aby zákazníky nalákalo do obchodů ještě před Vánocemi. Další budou následovat zhruba po čtvrt roce před Velikonocemi, dovolenou a návratem dětí do škol.

Třicet korun na hlavu

„Na poukázkách teď vyplatíme zhruba 30 milionů korun,“ slibuje marketingový šéf obchodního řetězce Michal Štádler. Po přepočtení na hlavu to v průměru dělá něco přes 30 korun. Konkrétní výše pro zákazníka je závislá na jeho útratě, z níž odměna činí jedno procento.

Takže pokud člověk v obchodě utratil 3 000 korun, dostane za měsíc poštou tři poukázky po desetikoruně. O ty si pak na pokladně sníží další nákup.

Slevy na míru

Kromě peněžních poukázek přijde zákazníkovi, který nasbíral aspoň tři sta bodů, tedy utratil tři tisíce, i šest kuponů na slevy. Ty budou vázané na různé zboží a půjde třeba o slevu typu čokoláda Milka 1 plus 1 zdarma, 20procentní sleva na pivo, minus 50 korun na dětské oblečení a podobně.

Tyto kupony půjdou přitom na účet dodavatelů. Například slevu dvacet procent na oplatky dostane zákazník vlastně od výrobce a ten musí doufat, že se jich pak prodá více. „Co se týká odhadu prodejů, držíme se spíše realistických očekávání,“ říká Bronislav Matýsek za Pepsi Colu. „Dodavatelé se na kuponech finančně podílejí. Je to pro ně promoční aktivita, kdy zacílí na konkrétního zákazníka,“ říká Štádler.

Podle informací MF DNES musí navíc dodavatelé něco přispívat i na tisk kuponů. Tesco se tak snaží snížit své náklady, které jsou hlavně při rozjezdu programu vysoké. Do budoucna by se mu však měly více než vrátit, podobně jako ve Velké Británii. Tam s modročervenou kartičkou chodí 17 milionů lidí, kteří loni obchodní řetězec zachránili od poklesu tržeb.

„Nejsme charita, ale posláním je vytvořit celoživotní loajalitu zákazníka,“ říká Štádler ke smyslu celé akce. Tedy, aby se lidé vraceli do Teska a nepřebíhali za lepší nabídkou jinam, což zejména v těžkých časech dělají.

Minimálně část nákladů na zahájení ClubCardu si navíc Tesco vykrylo další akcí, kterou rozjelo.

Od počátku roku oslovuje dodavatele s tím, aby si zakoupili data o-prodejích. Z nich například výrobce čokolády zjistí to, jak se ve všech obchodech Tesco prodává nejen jeho cukrovinka, ale i ta konkurenční. „Takže třeba dobře vidím, jak kde reagují lidé na leták či nějakou akci, a mohu se podle toho zařídit,“ popisuje jeden z dodavatelů.

Za přístup k datům si Tesco na začátku vyjednávání říká až o pět procent z ročního obratu dodavatele v řetězci, na konci vyjednávání se lze dostat i pod procento. Pokud by si data koupili všichni, mohlo by Tesco vybrat až 200 milionů korun.

Až se ClubCard v Česku rozjede, získá tím Tesco další prodejní artikl s podrobně zmapovanými nákupními zvyklostmi lidí. „Zatím jsme na toto téma nejednali, nicméně do budoucna by využití adresné databáze zákazníků mohlo být zajímavé, neboť umožňuje oslovit konkrétní cílovou skupinu spotřebitelů a být tak efektivnější než plošné akce pro všechny,“ říká například obchodní šéf Bohemia Sekt Petr Černý.

Další velcí dodavatelé jako Coca-Cola či Pepsi Cola už se naopak programu ClubCard účastní, Henkel ji právě zvažuje.

Co je ClubCard

Věrnostní program, který Tesco v Česku spustilo 6. září, na Slovensku funguje rok, v Británii deset let. Zákazník v něm sbírá body, za každých utracených deset korun získá jeden. Čtyřikrát ročně dělá Tesco zúčtování. V něm pošle tři peněžní poukázky odpovídající jednomu procentu z celkové útraty za danou dobu a k tomu šest kuponů, pokud zákazník nasbíral aspoň tři sta bodů. Takže když například nakoupil za tři měsíce za 5 000 korun, dostane poukázky na celkových 50 korun a šest kuponů.

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...