Zákazníci si pomocí aplikace Tesco.com mohou vybrat potraviny a hned z obchodu odejít.
„Kombinace kamer a snímačů hmotnosti“ zjistí, co si zákazníci vzali, a výrobky jim vyúčtuje přímo v aplikaci v okamžiku, kdy obchod opustí. Účetní stvrzenku klienti obdrží do telefonu do několika minut poté.
Na Vánoce se připravovaly celý rok. Nic už nás nepřekvapí, věří e-shopy |
Technologii řetězci zajišťuje izraelský technologický start-up Trigo, který podobná partnerství uzavřel se supermarkety v Německu a v Nizozemsku. Systém využívali už dříve zaměstnanci Teska v sídle firmy, ale nyní bude poprvé k dispozici běžným zákazníkům.
„Jde zatím o první zkušební verzi pro jeden obchod. Těšíme se, jak zákazníci zareagují,“ říká generální ředitel Kevin Tindall. Britský maloobchod zdůrazňuje, že i přes novou technologii nebude snižovat počet zaměstnanců v obchodech.
Tesco podniká i v České republice, kde patří k největším obchodním řetězcům a také mezi největší zaměstnavatele. Společnost v tuzemsku provozuje 190 prodejen a pracuje pro ni asi 8 400 lidí.
Tiskový mluvčí Tesca v ČR Václav Koukolíček zmiňuje, že společnost chce zákazníkům v obchodech poskytovat komfortní, pohodlné a snadné nakupování.
„Zaměřujeme se proto na zlepšení těch částí nákupního procesu, které jsou klíčové pro celkový zážitek z nakupování. Zkrácení doby čekání při placení určitě k těmto částem patří. I z toho důvodu Tesco již v minulosti ve svých obchodech zavedlo samoobslužné pokladny, skenery nebo nákup přes aplikaci v mobilních telefonech. V budoucnu chystáme i pro české zákazníky další inovace,“ říká Koukolíček.
Bez pokladny v Amazonu
Obchody bez pokladen v Británii provozuje například konkurenční Amazon. Je rovněž potřeba mít speciální aplikaci a spárovat ji se svou kreditní kartou. Při příchodu do prodejny je nutné naskenovat QR kód, následně je možné vstoupit do prodejny. Pak stačí jen opustit obchod, nákup se sám zaúčtuje.