Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

  12:00aktualizováno  12:00
Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky. Některým lidem vadí, že v ní hraje i muslimská rodina. Firma však argumentuje tím, že Vánoce si mohou užít všichni bez ohledu na náboženské vyznání.

V minutovém reklamním klipu hraje několik rodin, které na různé způsoby připravují tradiční vánoční jídlo - krocana, který se v Británii podává 25. prosince. Jedna scéna zobrazuje muslimskou rodinu, jak přichází s vánoční taškou Tesco na návštěvu do vánočně vyzdobeného domu svých muslimských přátel, aby společně oslavili křesťanské svátky připomínajících zrození Ježíše Krista. 

Ježíš je sice i muslimským prorokem, vyznavači islámu jej ale nepovažují za Syna Božího a Vánoce neslaví. „Všeobjímající“ reklamu proto někteří lidé nestrávili. Jeden uživatel sociální sítě Twitter prohlašující se za zbožného křesťana ji dokonce označil za „velmi urážlivou“, píše list Independent.

Dělej, čmuchale! Reklama s Terminátorem připravila banku o 49 miliard

„Proč ve své reklamě ukazujete, že muslimové slaví Vánoce? Všichni víme, že to tak není,“ vzkázal Tescu jiný kritik.

Tesco ale argumentuje tím, že užít si vánoční svátky může každý. „V Tescu o Vánocích rádi uvítáme každého. Jsme hrdí na to, že se můžeme účastnit mnoha příležitostí, kdy se lidé o svátcích potkávají,“ uvedl mluvčí řetězce.

Kromě Muslimů hraje v reklamě i rodina Sikhů, která sedí kolem vánočního stolu s dobrotami, a v klipu je i humorná scénka z domácnosti homosexuálního páru, kdy se jeden z partnerů ujišťuje, že je krocan zbavený vnitřností, dodává britský deník Metro.

Klip je prvním z pětidílné předvánoční série, další mají v nadcházejících týdnech do Vánoc následovat. Podle Tesca má kampaň zdůrazňovat různorodost a oslavovat to, jak se jídlo během vánočního setkávání ocitá v centru dění.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Diamant Pink Legacy se vydražil za rekordních 1,2 miliardy

V aukční síni Christie's ve švýcarské Ženevě se bude dražit téměř...

Diamantový skvost jménem Pink Legacy se v ženevské aukční síni Christie’s v úterý v noci vydražil za rekordních 50,4...

IKEA chce čistit vzduch skupováním indické slámy. Ta by jinak shořela

Švédský nábytkářský řetězec IKEA otevírá v Indii první prodejnu.

Švédský nábytkářský řetězec IKEA hodlá využít rýžovou slámu při výrobě předmětů pro domácnosti. Kupovat ji chce od...

Žádné pokladny, žádné fronty. Futuristickým nákupům Amazonu roste konkurence

Obchod Amazon Go v americkém Seattlu

Podle vizionářů tkví budoucnost nakupování potravin v technologiích, které zruší pokladny a odstraní tak dlouhé fronty,...

Najdete na iDNES.cz