„Novým formátem reagujeme na změnu zákaznického chování,“ řekl výkonný ředitel řetězce Tesco pro ČR Patrik Dojčinovič. Podle něj nyní lidé preferují menší nákupy, které provádí nedaleko bydliště.
Nové obchody se budou orientovat na čerstvé potraviny. Ovoce, zelenina a pečivo budou zabírat až padesát procent prodejní plochy prodejny. Na rozdíl od běžného designu prodejen Tesco se také budou nacházet hned u vchodu. „Zákazník tak může nakoupit a rovnou se otočit a odejít. Nemusí procházet celou prodejnou, jako tomu bylo dříve,“ řekl Dojčinovič.
Rozšířením si prošlo nejen oddělení čerstvých produktů, ale i regály s převážně dámským oblečením dceřiné značky Tesca F&F a sekce s alkoholem. Kromě toho společnost také do těchto menších prodejen přidala pult s uzeninami. „Výběr sortimentu probíhal i ve spolupráci s místními zákazníky,“ svěřil se Dojčinovič. Stejně tomu má být i u dalších prodejen.
Rozměry nových obchodů se budou pohybovat kolem 1 000 m². Do konce roku 2019 by jich mělo stát 18, kromě prvních tří prodejen – v Praze, Jablonci a Mikulově – však řetězec jejich lokalitu neprozradil.
Sázka na moderní vzhled a technologie
Kromě relativně malé plochy prodejny sází Tesco také na její vzhled. Design jeho sousedských obchodů je vzdušnější, regály jsou nižší než je obvyklé a uličky mezi nimi jsou širší. Prodejny jsou také lépe osvětleny.
Své sousedské obchody se Tesco snaží propojit s moderními technologiemi, mimo jiné i se systémem Scan&Shop, který ve vybraných prodejnách v Česku funguje již od roku 2016 (více v článku Sám sobě pokladním. Také Tesco v Česku spustí nákupy se skenerem). Od příštího roku by se v nich navíc mělo dát nakupovat i pomocí mobilní aplikace.
Několik prvních dní budou zákazníkům s orientací v novém rozložení prodejny v obchodním centru Luka Living pomáhat zaměstnanci řetězce.