Diskuze

Tesla se rozjela na plný plyn. S dotacemi v zádech

Automobilka Tesla se loni přiblížila své vizi posadit do svých elektromobilů také střední třídu. Pro řadu lidí byla dosud symbolem luxusu, loňská čísla však potvrzují obrat. Pomohl k němu „lidovější“ Model 3, jehož porodní bolesti málem dohnaly firmu k bankrotu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

Škoda, že když se chce člověk dozvědět, kolik jsou dotace v USA na elektromobil, tak musí hledat jinde:

Automobilky prodávající v USA své elektromobily mohou u svých aut počítat s federální dotací $7500. Ovšem jen do té doby, než prodají 200 000 těchto vozů.

Už od 1. ledna 2019 se ale dostupná dotace sníží na $3750 a od 1. července 2019 do konce roku 2019 už jen na $1875.

http://www.hybrid.cz/tesla-dosahla-limitu-od-roku-2020-na-jeji-elektromobily-nebudou-zadne-federalni-dotace

1 0
možnosti
VV

Bez dotací nejen od státu ale i Bank by Tesla zanikla už před lety.

200,000 vyrobených aut je nic v porovnání s opravdovými automobilkami. Navíc elektromobil NENÍ perspektivní. Pouze za předpokladu že se bude jezdit na palivové články které mění energii na elektrickou. Baterie jsou neekologické. Tedy jejich výroba.

Elektromobil je složité zařízení a VŠECHNY automobilky i v USA elektromobily vyrobila ale slabá poptávka by jejich výrobu neumožnila. Co je to proti milionu nejprodávanějších vozidel na americkém trhu, Ford řady F se skoro 5ti litrovým motorem? Tedy bezpečným vozidlem?

Spotřeba? K čemu to? Dnes stál gallon benzínu ttady na Floridě 1.99 dolaru. Po přepočtu 11.72 Kč za litr. Koho by vzrušovala spotřeba paliva?

5 7
možnosti
MM

Elektromobil není složité zařízení. Pokud si odmyslíme zbytné serepetičky (všelijaké asistenty, systémy a podobná hejblata) tak zbude ohromně jednoduchá věc - baterie a elektromotor. Elektromotor je nesrovnatelně jednodušší než spalovací motor, na baterii také není nic složitého (drahá je kvůli ceně surovin a ne kvůli náročnosti výroby) a převodovka není potřeba. Jednodušší pohon automobilu snad ani nejde vymyslet. Sporná je spíš ekologičnost a přitěžujícími okolnostmi krátký dojez a cena a hmotnost baterie.

5 0
možnosti
ZP

Já zatím raději budu jezdit nafťákem, nemusím řešit kde je jaká nabíječka, v zimě si pěkně zatopím, klimatizaci mám zapnutou celý rok, na plnou nádrž ujedu 1000 km. Na elektriku nechť jezdí kdo má chuť.

5 3
možnosti
JF

J72i79r85i 95F12i66n71k

6. 1. 2019 8:44

Já tedy raději budu jezdit elektroautem. Nemusím resot kde jsou benzinky a kupovat tam palivo s přirážkou, ráno mám auto vyhrate než následků a nabite naplno, pres den se nemusím zdržovat tankovanim.

1000 km za den nechám řidičům dodávek...

3 1
možnosti
FN

využitelná energie uchovaná 1 litr benzínu = energie uchovaná v 25-50 kg akumulátoru.

viz:

https://bit.ly/2RaU5M8

V jedné baterii tesla je 63kg čistého lithia.

Na vytěžení 1kg lithia potřebujete prolít kyselinou 100kg lithiové rudy.

Tj 6,3 tun lithiové rudy na auto.

V EU je 300 milionů osobních aut.

Bude třeba zpracovat cca 2 miliardy tun lithiové rudy. Navrhuji to vytěžit chemickou cestou na Cínovci....

6 0
možnosti
JV

A ještě veselejší je to s kobaltem. Ten si ovšem na Cínovci nenakopete.

2 0
možnosti
TT

Tesla se rozjela na plný plyn. S dotacemi v zádech a s Ronaldem McVizionářem v čele.

0 2
možnosti
RS

Dotace? Tohle skončí gigantickým krachem. A čím dříve, tím lépe.

4 4
možnosti

Mě se líbí, jak tu lidé blábolí o dotacích pro Teslu a elektrická auta, ale že třeba BMW dostalo z daní nás všech v ČR dotaci půl miliardy na pár nesmyslných míst v době největší zaměstnanosti, to je v pořádku, že? ;-D;-D Spalováky a fosilní technologie se dotují podstatně víc než elektromobilita nebo OZE a to i přes takové absurdní excesy jako fotovoltaika u nás, za kterou mohou především politici.

7 5
možnosti
ZP

Nějak jste nepostřehl, že rozežraný český stát kasíruje z nafty a benzínu více 90 miliard korun.

3 0
možnosti
TK

No nechtějte vědět, jaké byly v průběhu minulého století dotace ostatním automobilkám, na výstavbu, na modernizace, na školení pracovníků, na pokrytí ztrát po krachu v devadesátých a tak dále.

Tesla by svá auta prodala i bez dotací. Horší to bude mít teď, kdy letos a příští rok najednou s elektroauty i všechny ostatní automobilky (Mimochodem mnohým na to opět přispěly státy nějakou formou).

Každopádně za 5 az 6 let nebude chtít smradlave auto téměř nikdo.

4 7
možnosti

Nebude to mít horší. Když se na to podíváte, tak třeba velmi dobrý Ioniq se v USA prakticky neprodává, nejsou baterie. Hyundai Kona EV či Kia Niro EV jsou také skvělá auta, která by měla šanci prodat stejně kusů jako Model 3. Neprodají. Nemají baterie. Audi E-Tron a Jaguár I-Pace? Roční výroba dělá do 20000 kusů, to nejsou žádní konkurenti. Navíc jsou o dost dražší.

1 0
možnosti
JK

Budem citovať jedného diskutujúceho: "Dotace jsou cesta do pekel!" A pod ním 48 súhlasných klikov.

Klasický prípad, že ktosi čosi začul o dotáciách, a už je chytrý jak rádio. Pretože vždy platí, že keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté. Tak je to aj s tými dotáciami. Ja som podnikateľ a niekdy som dotácie nebral a ani by som o to nemal záujem. Ale to neznamená, že sa budem robiť chytrý a tvrdiť, že akákoľvek dotácia je cesta do pekla. Pretože ide o to, aká je to dotácia a hlavne, či existuje potenciálna možnosť, že sa v budúcnosti takáto dotácia násobne zhodnotí.

Dá sa diskutovať o zmysle poľnohospodárskych /zemědělských/ dotácií, tie mali význam po druhej svetovej vojne, kedy bola - v porovnaní so súčasnosťou produktivita práce v porovnaní so súčasnosťou - veľmi malá. V USA napr. pracuje v poľnohospodárstve nejaké 1 či 2 % obyvateľov, v Nemecku okolo 4%.

Ale inak je na dotáciách doslova založená naša moderná spoločnosť. Vďaka dotáciám v rôznych formách sa posúvame dopredu rýchlejšie ako bez nich. Stačí pár príkladov:

Školstvo a veda a výskum je všade vo vyspelých štátoch dotované. Pretože investície do vzdelania a vedy, pokiaľ sa aspoň trochu rozumne alokujú, sa zhodnotia. Veľká časť užitočných vecí, ktoré denne používame, vznikla ako vedľajší či dokonca náhodný produkt nejakého "neúspešného" výskumu, samozrejme dotovaného štátom prostredníctvom rôznych foriem. Áno, v USA si pár špičkových univerzít svojím výskumom na seba zarobí, ale to je výnimka potvrdzujúca pravidlo.

Dotovaný bol výskum a vývoj dnes toľko ospevovanej jadrovej energie. Možno niekomu niečo hovorí najdrahší vojenský projekt v histórii USA - projekt Manhattan. Jednalo sa o výrobu jadrovej bomby. Tento projekt určite nebol financovaný súkromnými firmami, to si mohla dovoliť financovať len vláda veľkého štátu.

5 4
možnosti
JK

Rovnako vývoj do neba vychvaľovaných spaľovacích motorov bol v určitých obdobiach silno dotovaný. Stačí si spomenúť na 2 svetové vojny. Aké lietadlá s akými parametrami lietali na začiatku prvej či druhej svetovej vojny, a aké na jej konci. Pretože jedno z pozitív veľkých vojenských konfliktov je, že sa veľmi zrýchľuje vývoj vojenskej techniky. Aj vďaka tomu, že je masívne dotovaný zakázkami zo strany vlád štátov bojujúcich vo vojne. A po skončení vojny zdokonalená technika nájde uplatnenie v civilnom sektore.

Podobne by sme sa mohli baviť o počítačoch. Prvé počítače, ktoré princípom svojej práce podobali tým súčasným, vznikli už počas druhej svetovej vojny. Slúžili hlavne na dešifrovanie správ nemeckých šifrovacích strojov Enigma. Briti ich potom po vojne "z humanitárnych dôvodov" rozobrali, aby sa taká "nebezpečná vec" nedali v budúcnosti zneužiť. Ale to samozrejme nemohlo zastaviť ich vývoj - zúrila totiž studená vojna - zúrila totiž studená vojna a na presné navádzanie jadrových rakiet bol samozrejme potrebný výpočtový výkon. To isté platí o kozmických letoch, za ktorými boli v začiatkoch hlavne vojenské ciele. Dotáciami americkej vlády takto vznikol systém GPS, ktorý dnes bežne používame na navigáciu.Áno, ak by bolo vojna, tak by vývoj v oblasti elektromobilov asi šiel vpred rýchlejšie ako teraz. Ale to by asi bolo dosť blbé - kvôli rozvoju elektromobilov rozpútať nejaké nové vojenské peklo.

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let

27. března 2024

Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...

Stávka zažehnána. Aerolinky Lufthansa se dohodly s odbory na mzdách

27. března 2024  19:40

Německé aerolinky Lufthansa a odbory Verdi se dohodly na nových mzdových a pracovních podmínkách...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!