Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Podmínky v Tesle děsí kontrolory. Úrazovost je trojnásobná, tvrdí zpráva

  10:05aktualizováno  10:05
Je to trochu paradox. Americká automobilka Tesla, která vyvíjí elektromobily a učí auta, aby sama dojela bez újmy do cíle, nedokáže zajistit bezpečnost zaměstnanců ve své fabrice. Lidé, kterým dává práci, mají v továrně třikrát větší šanci, že přijdou k úrazu, než zaměstnanci jiných automobilek.

Tesla X | foto: Jan Altner, Motodeník.czpro iDNES.cz

Vyplývá to ze zprávy kalifornské agentury Worksafe, hájící zájmy pracujících. Tesla je jediným výrobcem automobilů se sídlem ve Spojených státech, který nemá odbory. Tesla se brání, že v prvním letošním čtvrtletí byl počet pracovních úrazů vůbec nejnižší v celém automobilovém odvětví a o 32 procent nižší, než je průměr.

Stres a zranění. Zaměstnanci Tesly si stěžují na drsné pracovní podmínky

Worksafe provedla analýzu na popud americké odborové organizace pracovníků v automobilovém průmyslu (UAW) se sídlem v Detroitu. Odbory předtím jednaly se zaměstnanci Tesly o možnosti vytvoření své buňky v této společnosti.

Podle analýzy Worksafe připadalo v Tesle v roce 2015 na 100 zaměstnanců 8,8 pracovních úrazů. To je o 31 procent více, než byl průměr v americkém automobilovém průmyslu. V roce 2016 se ukazatel snížil na 8,1, údaje z ostatních podniků pro srovnání zatím nejsou k dispozici. Počet vážných zranění, která vedla k několikadenní pracovní neschopnosti, omezením a nutnosti přeřazení na jinou práci, byl v Tesle v roce 2015 oproti průměru dvojnásobný, v dalším roce pak lehce klesl.

Fotogalerie

Tesla se domnívá, že účelem dotazů na úrazy bylo přimět zaměstnance k založení odborové organizace. Společnost rovněž uvedla, že se stále učí a že důležitá je budoucnost. UAW zprávu zveřejnila na svém webu a k obviněním Tesly se odmítla vyjádřit. Zlepšení ukazatele úrazů, které firma uvádí za letošní první čtvrtletí a které je podle ní dané změnami ve výrobě, neukazuje podle Worksafe na změnu v trendu.

Zpráva přichází v období kritickém pro automobilku. Tesla se chystá uvést na trh Model 3 sedan. Najímá proto nové zaměstnance a investuje, aby byla v příštím roce schopna šestinásobně zvýšit výrobu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Textilka Pegas vyrábí netkané textilie.
Továrník Šlemr má blíž k ovládnutí textilky Pegas. Podíl prodá lucemburský fond

Investiční kancelář R2G, kterou založil bývalý podnikatel v gumárenství Oldřich Šlemr, nejspíš získá další významný podíl ve znojemské textilce Pegas...  celý článek

Generální ředitel finanční skupiny J&T Patrik Tkáč
Číňané smí získat polovinu v bankách J&T, rozhodla ECB

Čínská skupina CEFC může získat významnější podíl v československé bankovní skupině J&T Finance Group, rozhodla Evropská centrální banka. Jde o první úřední...  celý článek

Obchodní dům Garhammer v německém Waldkirchenu
Z tradice stojíme u pultu, říkají majitelé německého obchodního domu

Majitelé tradičního obchodního domu s módou Garhammer, starší Christoph i o jedenáct let mladší Johannes, působí jako sympaťáci. Když stojí za pultem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.