Zpráva agentury Bloomberg hovoří o výpovědích zaměstnanců Tesly, kteří se kvůli plynulému provozu výrobní linky brodili odpadem. V továrně byl totiž obrovský tlak na to, aby nedošlo ke zpoždění a ohrožení produkčního cíle. Kvůli boji s únavou dostávali pracovníci energetické nápoje zdarma.
Několik nejmenovaných pracovníků Tesly agentuře Bloomberg řeklo, že pro nepřítomný pohled dělníků nadopovaných energetickým nápojem se ve fabrice vžilo pojmenování „Tesla stare“ (Tesla civění nebo zírání, pozn. red.).
„Netvrdím, že Tesla nemá žádné problémy nebo že neudělala ve vztahu ke 40 tisícům svých zaměstnanců žádnou chybu. Ale nelze pochybovat o tom, že se staráme o blaho svých zaměstnanců a snažíme se ze všech sil chovat správně a dělat méně chyb. Neustále zlepšujeme bezpečnostní standardy a budeme v tom pokračovat, dokud nebudeme mít tu nejbezpečnější továrnu na světě,“ řekl představitel Tesly serveru Business Insider.
Není si vědom jakýchkoliv pokynů vedení, které by zaměstnancům ukládaly procházet odpadem za účelem plynulejší produkce. Podmínky v kalifornském závodu vyšetřuje také státní úřad, který se zabývá bezpečností na pracovišti.
Nejde totiž o první zprávy o drsném prostředí v automobilové továrně, kterou Tesla provozuje ve městě Freemont. Na začátku června server CNBC informoval o tom, že v oddělení s barvami opakovaně docházelo k požárům, které byly údajně důsledkem snahy společnosti o splnění produkčního cíle za každou cenu.
Ze zpráv o nehodách, které obdržel deník The Guardian, vyplývá, že od roku 2014 musela do továrny více než 100krát vyjíždět záchranná služba. Pracovníci totiž omdlévali, měli závratě, záchvaty a trpěli bolestí na hrudi. Došlo také ke stovkám případů zranění a jiných zdravotních komplikací.
Peníze docházejí a konkurence se zvyšuje
V posledním týdnu minulého roku vyrobila Tesla pouze 800 vozidel série Model 3. Elon Musk v následujících měsících přesvědčoval investory o tom, že žádaný vůz bude automobilka produkovat tempem pět tisíc aut za týden. Tento cíl se mu podařilo splnit na konci letošního června.
Automobilka ale v současnosti dluží zhruba 10 miliard dolarů, které mají financovat její ambice na trhu s elektromobily. V březnu jí společnost Moody‘s kvůli nedostatečné produkci vozů Model 3 snížila úvěrový rating. Tesla kromě toho, že jí docházejí peníze, čelí také tvrdé konkurenci. Nové modely aut na elektřinu slibují také velcí hráči jako Volkswagen, BMW nebo Daimler AG, který vyrábí vozy značky Mercedes-Benz.