Nepříjemnou zkušenost s norským servisem má technologický konzultant Tor Havard Wiig. Když letos v únoru lehce naboural svou Teslu Model S, myslel si, že půjde o banalitu a za týden či dva bude znovu na silnici. Omyl. Po pěti měsících stále vůz nemá.
Nor chce svůj automobil prodat, mezitím však jeho vozidlo stárne v servisu a ztrácí na hodnotě kvůli tomu, že technici marně čekají na dodávku náhradních dílů. A aby to nestačilo, Tesla prý nedostatečně komunikuje. „Nikdy bych si nemyslel, že tak drobná oprava může zabrat tolik času,“ vylíčil muž své pocity agentuře Bloomberg.
S expanzí Tesly v Norsku přibývá podobných stížností na dealery a servisní střediska.
Norský trh je přitom pro výrobce vozů s alternativními pohony hotovým rájem. Více než polovina nových automobilů se tam prodává s hybridním či elektrickým motorem. Jenomže Tesla je teď podle Bloombergu nejhůře hodnocenou automobilkou z hlediska kvality a servisu a má čtvrtou nejhorší reputaci vůbec.
Růstové problémy
Její problémy v Norsku jdou ruku v ruce s nárůstem prodejů. Modelů S sedan a Modelů X SUV loni americká automobilka prodala meziročně dvakrát víc a do letošního června vyskočily o 70 procent. Kapacity servisního personálu však narostly „jen“ o třetinu. Modely se v Norsku prodávají za 80 až 130 tisíc dolarů (1,76 až 2,86 milionů Kč).
Majitel Tesly Elon Musk obviňuje úřady, které podle něj brání vysílání techniků do zahraničí. Podle norských úřadů však Tesla nepodala oficiální žádost. Firma slíbila, že letos v Oslu otevře nové servisní centrum a počet techniků tímto krokem naroste o třicet procent.
Vypadá to, že Tesla už problémy řeší. Největší webová stránka s pracovní inzercí Finn.no zmiňuje 33 nabídek společnosti. Hledá poradce v oblasti náhradních dílů, techniky a mechaniky.
Chybějící náhradní díly jsou jedním z dalších dílů pestré mozaiky problémů, které před sebou Tesla hrne. Automobilka je vysoce ztrátová, nabrala velké zpoždění s náběhem výroby nového modelu a u svých dodavatelů teď navíc zpětně uplatňuje slevy, aby se udržela v zisku. (čtěte Ekonomika podle Tesly: chce po dodavatelích vrátit peníze)
11. září 2017 |