Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Praha vybere autobus na letiště, jejich kapacitu testovaly stovky studentů

  12:04aktualizováno  12:04
Ruzyně patří mezi padesát největších letišť v Evropě, jako jediné ale nemá kolejové spojení. Přestože jde o vládní prioritu, vlak ani metro nebude na západní okraj hlavního města jezdit dříve než za deset let. Na místo proto jezdí nejdelší vyráběné autobusy. Jejich kapacitu v úterý otestovali středoškoláci.

Studenti testovali kapacitu nejdelší autobusů v Česku. | foto:  Michal Šula, MAFRA

V areálu pražského dopravního podniku na okraji metropole v úterý vedle sebe stály dva z nejdelších vyráběných autobusů. Van Hool měří 25 metrů, Mercedes (který vozí cestující z Veleslavína na letiště od minulého týdne - psali jsme zde) je jen o čtyři metry kratší. Praha řeší, jestli si některý z nich pořídí.

Důvodem je Letiště Václava Havla. Problémy s parkováním, stanicemi metra bez eskalátorů a přeplněnými autobusy zažil nejspíš každý, kdo kdy musel z Prahy někam cestovat letadlem.

Než metropole vypíše výběrové řízení, autobusy musí projít zatěžkávací zkouškou, aby se zjistilo, kolik lidí se do každého z nich skutečně vejde.

Fotogalerie

Kapacitu autobusů proto v úterý testovaly tři stovky studentů ze střední dopravní školy.

„Sto dvacet lidí, to je přepravní standard,“ řekl Martin Fafejta, vedoucí odboru městské dopravy společnosti Ropid, která MHD v metropoli organizuje.

Dovnitř se v rámci testu u autobusu Van Hool nakonec vešlo 220 cestujících, výrobce udává jako maximum 182 pasažérů. Mercedes jako maximum v testu pojal 195 lidí.

„Počty nejsou konečné, ještě to budeme přepočítávat za situace, kdy uvnitř bude méně sedaček a více místa na stání či pro zavazadla,“ dodal Fafejta.

Standard běžného městského kloubového autobusu je přitom 90 pasažérů.

Podle Martina Šubrta, náměstka ředitele Ropidu, jsou dlouhé autobusy budoucností městské dopravy. Testují se na klíčových linkách, kromě letiště třeba i do zoo. Mohou také částečně řešit problém s nedostatkem řidičů, v Praze jich teď chybí zhruba 10 procent.

Na letiště vozí cestující nejdelší autobus v Evropě:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ovocnáři sklidí o čtvrtinu méně jablek, mají nejhorší rok za šest let

Úroda jablek v českých sadech bude kvůli mrazům a nízké sklizni nejnižší od roku 2011. Podle posledního odhadu k začátku září měla meziročně klesnout o 24...  celý článek

Ilustrační fotografie
PŘEHLEDNĚ: Půjčíme vám, vábí strany rodiny s dětmi. Na důchodce myslí také

V příštím volebním období se mohou na vyšší příjmy od státu těšit rodiny s více dětmi a těžce pracující lidé zřejmě budou moci odejít dřív do důchodu, a to bez...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejžádanější benefit: pružná pracovní doba. Osvícené firmy na to slyší

Lidí bez práce je rekordně málo a zkrácené a flexibilní úvazky patří k nejžádanějším benefitům. Lidé si chtějí lépe řídit práci tak, aby jim ladila s rodinným...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.