Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Praha vybere autobus na letiště, jejich kapacitu testovaly stovky studentů

  12:04aktualizováno  12:04
Ruzyně patří mezi padesát největších letišť v Evropě, jako jediné ale nemá kolejové spojení. Přestože jde o vládní prioritu, vlak ani metro nebude na západní okraj hlavního města jezdit dříve než za deset let. Na místo proto jezdí nejdelší vyráběné autobusy. Jejich kapacitu v úterý otestovali středoškoláci.

Studenti testovali kapacitu nejdelší autobusů v Česku. | foto:  Michal Šula, MAFRA

V areálu pražského dopravního podniku na okraji metropole v úterý vedle sebe stály dva z nejdelších vyráběných autobusů. Van Hool měří 25 metrů, Mercedes (který vozí cestující z Veleslavína na letiště od minulého týdne - psali jsme zde) je jen o čtyři metry kratší. Praha řeší, jestli si některý z nich pořídí.

Důvodem je Letiště Václava Havla. Problémy s parkováním, stanicemi metra bez eskalátorů a přeplněnými autobusy zažil nejspíš každý, kdo kdy musel z Prahy někam cestovat letadlem.

Než metropole vypíše výběrové řízení, autobusy musí projít zatěžkávací zkouškou, aby se zjistilo, kolik lidí se do každého z nich skutečně vejde.

Fotogalerie

Kapacitu autobusů proto v úterý testovaly tři stovky studentů ze střední dopravní školy.

„Sto dvacet lidí, to je přepravní standard,“ řekl Martin Fafejta, vedoucí odboru městské dopravy společnosti Ropid, která MHD v metropoli organizuje.

Dovnitř se v rámci testu u autobusu Van Hool nakonec vešlo 220 cestujících, výrobce udává jako maximum 182 pasažérů. Mercedes jako maximum v testu pojal 195 lidí.

„Počty nejsou konečné, ještě to budeme přepočítávat za situace, kdy uvnitř bude méně sedaček a více místa na stání či pro zavazadla,“ dodal Fafejta.

Standard běžného městského kloubového autobusu je přitom 90 pasažérů.

Podle Martina Šubrta, náměstka ředitele Ropidu, jsou dlouhé autobusy budoucností městské dopravy. Testují se na klíčových linkách, kromě letiště třeba i do zoo. Mohou také částečně řešit problém s nedostatkem řidičů, v Praze jich teď chybí zhruba 10 procent.

Na letiště vozí cestující nejdelší autobus v Evropě:

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Praha chce ovládnout Pražské služby, od AVE CZ koupí zbytek akcií

Pražské služby - ilustrační snímek.

Praha prodá podíl zhruba 24 procent v Pražské teplárenská firmě AVE CZ, od které zároveň odkoupí 19,3 procenta...

Zbytky z kuchyně jako palivo budoucnosti. Bioplynek na odpady přibývá

Bioplynová stanice

V Česku se stále více prosazuje výroba bioplynu z odpadu. Ze zbytků v jídelnách, prošlých potravin či posekané trávy se...

Budeme se mít výrazně lépe, odhaluje ministerstvo financí v nové prognóze

Pomocníky ve výrobě

Nová předpověď ministerstva financí ohledně růstu ekonomiky je výrazně optimističtější než prognóza z července....



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.