Oline nabídka u Tety bude stejná jako v kamenných obchodech. Vzniku obchodu předcházely dva roky příprav a několik měsíců zkušebního provozu, uvedla firma v tiskové zprávě.
„Od e-shopu si slibujeme hlavně posílení segmentu zásobovacích nákupů. Naše kamenné obchody si dobře vedou u cílených nákupů několika položek, ale i kvůli umístění prodejen Teta jsme byli slabší právě ve velkých nákupech,“ uvedl marketingový ředitel drogerií David Vejtruba.
Podle něho se kamenné obchody a e-shop mohou navzájem dobře podporovat. Zároveň očekává, že v horizontu deseti let bude e-commerce v tomto typu podnikání představovat 25 nebo 30 procent obratu.
„E-shop musí zvládnout nápor statisíců uživatelů. Úplně nejnáročnější bylo naprogramování cenotvorby, která u Tety není nejjednodušší,“ dodala Šárka Fialová z IT společnosti Sprinx, která e-shop naprogramovala.
Cílovou skupinou e-shopu budou podle firmy primárně ženy realizující velké zásobovací nákupy, které nyní často nakupují v supermarketech či hypermarketech. Nové zákazníky očekává Teta drogerie díky e-shopu například v Praze, kde má nyní o něco menší zastoupení než ve zbytku republiky. Řetězec chce také dále zvýšit podíl mladých zákazníků.
Konkurenční řetězec dm drogerie spustil v ČR internetový obchod před rokem. Drogerie Rossmann loni uvedla, že plánuje spustit v Česku internetový obchod, ale ne dříve než v roce 2019. Na internetu nabídne celý sortiment. Společnost neočekává, že by tržby e-shopu ve střednědobém horizontu generovaly více než pět procent ročního obratu.
Tržby koncernu Solvent ČR, který zastřešuje mimo jiné síť drogerií Teta a Top drogerii, v roce 2017 stouply o zhruba procento na šest miliard korun. Zisk společnosti klesl o 40 procent na 156 milionů korun. Síť drogerií Teta zahrnuje zhruba 800 vlastních a franšízových obchodů. Společnost byla založena v roce 1992. Vedle drogerií Teta provozuje velkoobchod a zásobuje drogerií 5500 prodejen.