Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ze ztráty do zisku. Těžařská firma NWR letos vydělala, ale tržby klesají

  9:14aktualizováno  9:14
Těžební společnost NWR, které patří na Ostravsku doly OKD, letos za první pololetí vydělala 13 milionů eur, tedy přibližně 351 milionů korun. Loni firma hospodařila se ztrátou, v letošním roce však výrazně klesl objem vytěženého uhlí, prodeje a tím i tržby. Zisk byl ovlivněn jednorázovým příjmem z dluhopisu.

(ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Loni v pololetí vykázala NWR ztrátu 57 milionů eur (1,54 miliardy korun), letos vydělala. Tržby ale klesly z 346 na 286 milionů eur (asi 7,7 miliardy korun). Vyplývá to z neauditovaných výsledků, které společnost zveřejnila.

Ziskové hospodaření NWR podle odborníků ovlivnil jednorázový příjem ve výši 49 milionů eur z prvního čtvrtletí. V květnu uvedl tehdejší finanční ředitel firmy Marek Jelínek, že zmíněný nehotovostní příjem 49 milionů NWR získala v důsledku změny tržní hodnoty konvertibilního dluhopisu, který vydala v rámci loňské restrukturalizace.

Hrubý provozní zisk EBITDA firmě meziročně výrazně klesl. Před rokem činil 19 milionů eur, letos je o více než čtyři pětiny nižší, a to tři miliony eur (zhruba 81 milionů korun).

NWR se také v prvním pololetí asi o pětinu snížila produkce uhlí. Loni firma vytěžila zhruba 4,5 milionu tun uhlí, kdežto letos 3,612 milionu. Proti loňsku v prvních šesti měsících klesl i objem prodejů jak koksovatelného, tak energetického uhlí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.