Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Thrall zrušil výrobu vagonů ve Studénce

  15:35aktualizováno  15:35
Po více než sto letech skončila ve Studénce definitivně výroba nákladních železničních vagonů. Americký vlastník Vagonky kvůli nízkému zájmu o nákladní vagony a velké konkurenci přemístil celou výrobu ze severní Moravy do rumunského Aradu.

Kvůli ukončení výroby vozů společnost letos propustí celkem 450 z 820 zaměstnanců.

"Ti, kteří jsou ještě v pracovním poměru, se teď podílejí na vyklízení uvolněných
provozů a připravují prázdnou část areálu pro vstup potenciálního investora," sdělila personální ředitelka firmy Alena Kozáková.

Ve Vagonce nyní zůstala jen kovárenská výroba (závod Metal) s 370 lidmi. Závod se zabývá výrobou výkovků, výlisků a vagonových podsestav.

"Výrobky bude závod nadále dodávat zákazníkům z oblasti vagonové výroby i jiných odvětví strojírenského průmyslu," dodala Kozáková.

Příčinou je klesající poptávka po nákladních vagonech na světovém trhu. S výrobou vagonů letos neskončili jen Američané ve Studénce, ale také kanadský Bombardier v České Lípě.

V případě Studénky ale nejde jen o to, že v Rumunsku je levnější pracovní síla a tedy nižší výrobní náklady než v České republice. Hlavní problém je v poptávce: mateřský koncern prostě nepotřebuje tolik vagonářských továren jako dřív.

"Poptávka je nižší, než se původně očekávalo a soustředění našich zdrojů do závodu v Aradu nám umožní lépe vyhovět potřebám našich zákazníků," sdělil už na jaře Chris Schmalbruch, prezident společnosti Trinity.

Trinity Industries se koncem roku 2001 sloučila s americkou společností Thrall Car Manufacturing Company. Ta je druhým největším producentem nákladních vagonů na světě a Vagonku ovládla v březnu 2000.

Ze Studénky se tehdy vyčlenila výroba osobních vozů, kterou Američané odmítli s Vagonkou převzít. Ta dnes pokračuje v Ostravě se třemi stovkami zaměstnanců jako jedna z dceřiných firem holdingu ČKD a prosperuje: rostou jí tržby, vydělává.

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.