Tištěné noviny mohou do deseti let zmizet, tvrdí šéf The New York Times

  9:10aktualizováno  9:10
Za deset let by mohla digitální platforma plně nahradit tištěnou verzi, naznačil ředitel The New York Times (NYT) Mark Thompson budoucnost deníku NYT. Už teď je číslo jeho digitálních předplatitelů vyšší než počet předplatitelů tištěných novin. I tak chce Thompson udržet papírovou verzi v prodeji co nejdéle.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: archiv deníku

„Očekávám, že minimálně ještě 10 let můžeme v USA vidět naše tištěné produkty,“ řekl v pořadu Power Lunch na CNBC Mark Thompson, šéf společnosti The New York Times, která vydává stejnojmenný deník. 

Thompson uvedl, že by rád udržel printovou podobu novin na trhu co nejdéle, avšak připustil, že takovému formátu médií se zkracuje životnost. „Naším cílem je poskytovat tištěné služby čtenářům tak dlouho, jak jen to půjde. Ale mezitím budeme pracovat i na digitální verzi, abychom mohli poskytovat zpravodajství i dlouho po té, co tištěná verze zanikne,“ dodal ředitel.

Zatímco čtenost tištěných novin podle Thompsona mírně klesá, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 evidovala společnost The New York Times 157 tisíc nových předplatitelů na online serveru. Výnosy za digitální předplatné se tak oproti čtvrtému čtvrtletí předchozího roku zvedly o 51 procent.

Přestože se v poslední době o tištěných médiích mluví jako o upadajících, předčily zisky společnosti očekávání analytiků. Celkové tržby za loňský rok vzrostly o 10 procent na 484,1 milionů dolarů (9,9 miliard korun). V letošním roce vzrostly akcie o více než 20 procent.

Pod Thompsonovým vedením, který byl v letech 2004 až 2012 generálním ředitele stanice BBC, se NYT stal první zpravodajskou organizací, která přesáhla 1 milion digitálních předplatitelů. „Bez pochyb máme více peněz díky odběratelům tištěné verze. Ale díky digitálním technologiím můžeme stále růst. Už teď máme více předplatitelů digitálních novin než printových,“ řekl Thompson.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Dívky podle Mattela brzy ztrácejí iluze, Barbie má bojovat za jejich sny

Cílem kampaně Dream Gap společnosti Mattel je ukázat dívkám, že se jejich sny...

Panenka Barbie se vydá do boje proti sexistickým předsudkům. Její výrobce firma Mattel finančně podpoří výzkum toho,...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...



Najdete na iDNES.cz