Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Titanic přinesl Nově dvacet milionů korun

  22:43aktualizováno  22:43
Investice do nákupu Titaniku se Nově bohatě vyplatila. Po prvním odvysílání hollywoodského velkofilmu ověnčeného jedenácti Oscary si může přičíst hrubý zisk kolem dvaceti milionů. A to má v záloze ještě druhou reprízu. Bezmála čtyři hodiny sledovala v sobotu večer osudy hlavních hrdinů více než třetina Čechů starších patnácti let. Právě jejich počet je na Nově rozhodující pro výpočet ceny reklamy, které diváci museli vstřebat přes třicet minut.

 Za každé procento populace nad patnáct let věku, která v daný okamžik sedí u televize, si Nova v dubnu účtuje 16 800 korun. A Titanic si nenechalo ujít 35,64 procenta Čechů.

Kvůli třem milionům Čechů u obrazovek tak přišla reklama inzerenty pěkně draho - za půlminutový šot zaplatí 599 tisíc korun.

Celkové příjmy z reklamy nabalené na Titanic se tak dostanou přes hranici čtyřiceti milionů korun. Přesné náklady na pořízení licence na dvojí odvysílání filmu sice Nova nechce zveřejnit, odhady se však pohybují v rozmezí deseti a dvaceti milionů korun.

Titanic také během sobotního večera převálcoval nabídku konkurenčních stanic. Ze čtyř lidí, kteří v tento čas seděli u televize, se tři dívali na Novu. "Sledovanost byla vysoká až do pozdních nočních hodin. Před půlnocí se obvykle na televizi dívá už jen kolem šesti procent diváků," říká Vladimír Jurásek, ředitel agentury Mag Media, která prodává reklamní čas televize Nova.

Právě dlouhá doba, po kterou dokázal Titanic miliony diváků k obrazovkám připoutat, je v tomto případě mimořádná. Za poslední více než rok se stal nejsledovanějším filmem, k němuž usedlo o 130 tisíc dospělých více než k novoroční pohádce Byl jednou jeden král.

U kratších pořadů však na největší tuzemské komerční televizi nejsou neobvyklé ani mnohem vyšší počty diváků. V žebříčcích oblíbenosti se obzvlášť daří soutěži Chcete být milionářem?, na níž se například v únoru dívalo 47,2 procent dospělých obyvatel, tedy skoro čtyři miliony. Konkurenční nabídka v takovou chvíli běží na necelé pětině zapnutých televizorů.

Pro srovnání: nejsledovanějším pořadem České televize v prvním dubnovém týdnu byl jeden z dílů seriálu Zdivočelá země, jenž zhlédlo osmnáct procent populace nad patnáct let.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.