Ministr Ťok podepsal smlouvu na výběr mýta s CzechToll a SkyToll

  16:20aktualizováno  18:29
Ministerstvo dopravy podepsalo desetiletý kontrakt s vítězným konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které budou od roku 2020 vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a vybraných silnicích 1. třídy, oznámil ministr dopravy Dan Ťok. „Ušetřili jsme českým daňovým poplatníkům miliardu ročně oproti minulému kontraktu,“ prohlásil Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Nový systém bude satelitní, měl by být modernější. Já kdybych to trošku chtěl připodobnit, tak vyměníme kvalitně fungující Nokii 3010 za moderní smartphone, takže to je asi něco, co se stane na našich silnicích,“ uvedl Ťok.

Ministerstvo dopravy se podle něj jako účastník řízení vzdalo možnosti podat rozklad, a tím zaniklo dočasné opatření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

„Podpisem smlouvy jsme dokončili výběr provozovatele systému elektronického mýta. Konsorcium CzechToll a SkyToll má teď čtrnáct měsíců na přípravu a také převzetí celého systému od končící společnosti Kapsch,“ uvedl Ťok.

Firmu Kapsch postup ministerstva šokoval

Konkurenta vítězného sdružení, společnost Kapsch, postup ministerstva dopravy šokoval. „Předpokládali jsme stejně jako ÚOHS, že předběžné opatření zůstává v platnosti do doby, než se úřad vypořádá s naším případným rozkladem. Ze strany ministerstva dopravy je ale zřejmě možné cokoliv. Je zjevné, že jsme svědky předem připraveného divadla. ÚOHS doručil rozhodnutí teprve ve 13 hodin, ale už v 16 hodin ministr dopravy oznamuje, že se stihl vzdát rozkladu a podepsat smlouvu s vítězem,“ uvedl mluvčí stávajícího správce mýta David Šimoník.

„Nyní budeme především dohlížet na to, aby byl budoucí výběr mýta dobře připraven, otestován a funkční pro dalších deset let,“ řekl před tím v parlamentu ministr dopravy.

Podpis nové smlouvy oznámil krátce poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zamítl stížnost společnosti Kapsch, která napadla pravidla soutěže na provoz mýtného systému po roce 2019.

CzechToll a SkyToll uspěly v mýtném tendru s cenou 10,75 miliardy korun, za které budou vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích 1. třídy od roku 2020. Předpokládaný výnos mýta na dálnicích a vybraných silnicích 1. třídy by se měl pohybovat okolo 140 až 150 miliard za deset let.

Ťok: Šlo nám o transparentní výběrové řízení

„Mýto se stalo fenoménem. Byl jsem za něj, podle mě neoprávněně, kritizován, že nejsme schopni celý problém vyřešit,“ uvedl ve čtvrtek ministr dopravy.

„My jsme v roce 2015 uzavřeli a prodloužili smlouvu se stávajícím provozovatelem. Ta smlouva nám především měla umožnit udělat transparentní výběrové řízení na nového provozovatele. My jsme to výběrové řízení vedli, vedli jsme ho velmi precizně. Přestože jsme byli napadáni, jsem přesvědčen, že zdárným způsobem toto transparentní výběrové řízení došlo svého konce,“ uvedl Ťok.

Autoři: ,

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Konec dvojích cen. Evropské e-shopy už Čechům nebudou účtovat přirážku

Ilustrační snímek

Na začátku prosince začne platit nařízení Evropské unie, které zakazuje internetovým obchodům považovat zákazníka z...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Další z rubriky

Jez na pražské Štvanici zrekonstruuje za 100 milionů korun Metrostav

Ostrov Štvanice v Praze

Plavební komory jezu na pražské Štvanici zrekonstruuje za více než sto milionů korun sdružení firem Metrostav a...

„Zemanův kanál“ má cenu stavět jen se souhlasem okolních zemí, říká Ťok

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Propojení Dunaje, Odry a Labe plavebním kanálem má cenu tehdy, pokud se za tento projekt postaví i okolní země. V...

Obchvat Frýdku má dokončit Silnice Group, stavbu ale blokují ekologové

Obchvat Frýdku-Místku a připojení na R48 vyznačené na mapě.

Výstavbu čtyř kilometrů dlouhého pokračování dálničního obchvatu Frýdku-Místku postaví sdružení firem vedené...

Najdete na iDNES.cz