Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na pěti úsecích dálnic by se nemuselo platit. Ťok to navrhne vládě

  12:18aktualizováno  12:18
Ministr dopravy Dan Ťok chce vyjít vstříc řidičům. V nejbližších týdnech přinese na jednání vlády návrh, který by na pěti úsecích dálnic a rychlostních silnic kolem měst zrušil poplatky. Tvrdí, že přínos pro řidiče bude větší, než případná ztráta na výběru.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

Ministr dopravy v televizi Prima vyjmenoval, že se jedná o dva úseky dálnice D1 u Brna, dálnici D3 u Tábora, silnici R6 u Chebu a R10 u Mladé Boleslavi.

Jsou to úseky dálnic často postavených na místě původních silnic prvních tříd. Řidiči na ně najedou a po krátké době zase sjedou. „Přijde mi nefér, aby řidiči v těchto úsecích platili,“ uvedl Ťok.

Podle něj nyní řada řidičů dálnice objíždí a hledá cestu po silnicích nižších tříd. To je pro ně jednak nepříjemné, ale zejména také mnohem nebezpečnější, než kdyby jeli po dálnici.

Návrh proto v nejbližších týdnech předloží vládě. Neobává se, že narazí u ministra financí Andreje Babiše, kterému bude vadit případná ztráta na výběru. „I on chce něco udělat ve prospěch občanů a udělat něco, co bude logické,“ řekl Ťok.

Podle odhadů ministerstva bude ztráta v řádu desítek milionů korun. To je podle ministra, s ohledem na celkovou vybranou sumu, marginální částka. Roční dálniční známka v současnosti stojí 1 500 korun.

V současné době jsou nezpoplatněné úseky dálnic a rychlostních silnic především u Prahy a Ostravy. Řidiči na ně najedou ale i u Karlových Varů nebo za Pískem. (mapu zpoplatněných a nezpoplatněných úseku najdete zde)

Ťok mluvil i o možnosti zvýšit mýtné pro nákladní dopravu. Připomněl, že v sousedním Rakousku je dvojnásobné a vyšší je i na Slovensku. „Výše mýta je vždy otázka rovnováhy. Chceme, aby tu kamiony přeci jenom jezdily, protože platí mýtné a z mýtného financujeme výstavbu infrastruktury,“ uvedl s tím, že pokud bychom zavedli nejvyšší mýto v Evropě, tak nás řidiči prostě objedou.

Ministr hovořil i o hledání provozovatele mýtného systému. Firmě Kapsch končí smlouva na konci roku. Ťok věří, že ministerstvo stihne vybrat provozovatele včas. „V současné době nechci mluvit o plánech B. Naše priorita je mýto stihnout,“ uvedl ministr.

Navržené úseky, kde by se za použití dálnic neplatilo
D1Kývalka - Brno 8 km
D1Brno - Holubice7 km
D3Čekanice - Měšice3 km
R6Jesenice - Cheb sever7 km
R10Bezděčín - M. Boleslav5 km
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.