Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ťok nečekaně mění šéfa státní firmy na IT. Cendis povede Chovanec

  12:23aktualizováno  12:23
Čtyři měsíce po svém založení mění státní podnik Cendis svého šéfa. Firmu založenou ministrem dopravy Danem Ťokem, která vznikla původně kvůli soutěži na mýto, povede Jan Chovanec. Dosavadního ředitele Josefa Havaše ministr odvolal.

Ministr dopravy Dan Ťok (18. března 2015) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Informaci iDNES.cz potvrdily tři zdroje z ministerstva dopravy. Na vyjádření Ťokova resortu i důvody k personální změnám redakce čeká.

Odvolaný Havaš působil v čele firmy Cendis od července letošního roku, před tím pracoval několik měsíců jako šéf IT na ministerstvu dopravy. Ještě dříve působil v soukromé sféře.

Chovanec nastupuje do čela firmy, jejíž důvody vzniku a existence stále nejsou úplně jasné. Cendis vznikl přeměnou státní firmy Cimto a měl státu původně pomáhat s přípravou mýtné soutěže.

Ťok založení vysvětloval i tím, že potřebuje odborníky, které může zaplatit více, než jen tabulkovými platy.

Odborníci se příliš neukázali, přípravu na mýto dostala jiná firma

Jenže odborníci, kteří se do Cendisu dostali, zatím příliš mnoho neukázali. Zejména v zakázce na mýto, se kterým neměli žádné zkušenosti. Ťok nakonec zjistil, že si musí na přípravu soutěže najmout bez soutěže firmu Deloitte Advisory.

Firma má mít na starost jiné IT projekty. „Smyslem fungování Cendisu je vytvoření servisní organizace ministerstva s dostatečnou kapacitou IT odborníků, kteří mohou plně nahradit služby, které si dnes ministerstvo nakupuje externě,“ řekl v září Havaš.

Zatím firma získala zakázku za 1,9 milionů korun od ministerstva dopravy na koordinaci řízení mýtného projektu, peníze ale rychle padly na mzdy. Mluví se současně o dalších podlimitních zakázkách, které má firma dostat. Ministerstvo navíc muselo půjčit firmě dva miliony korun.

Veřejným tajemstvím je i to, že řada vysoce postavených úředníků a náměstků na ministerstvu dopravy budoucího šéfa Cendisu Chovance nesnáší a odmítají s ním spolupracovat.

Důvodem jsou i platy: v Cendisu nejedou podle tabulek, takže mají někteří zaměstnanci více, než ministerští úředníci na vyšších postech s větší zodpovědností.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Letadlo německé společnosti Air Berlin
Kolem padlého obra německých aerolinek Air Berlin krouží investor

Německý investor Hans Rudolf Wöhrl, který už podniká v letecké dopravě, má zájem o zkrachovalou aerolinku Air Berlin. Za druhého největšího leteckého dopravce...  celý článek

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Úřady sčítají nezákonné billboardy, majitele znovu vyzvou k odstranění

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek začalo se sčítáním billboardů, které jejich majitelé měli do čtvrtka podle novely zákona odstranit z ochranného pásma...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.