Ťok přihrál 52 milionů firmě Deloitte bez soutěže. Bude radit s mýtem

  14:43aktualizováno  14:43
Velký názorový veletoč předvedl ministr dopravy Dan Ťok. Zatímco ještě loni v prosinci tvrdil, že projektový manažer na soutěž na mýto není potřeba, tento týden uzavřelo ministerstvo dopravy s firmou Deloitte na poradenské služby k mýtu až za 52 milionů korun. Bez jakékoliv soutěže.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

Stejná firma připravovala pro stát první soutěž na provoz mýta a pro ministerstvo dlouhodobě pracuje. V roce 2012 například připravila pro tehdejšího ministra Pavla Dobeše zásadní materiál, jak s mýtem postupovat dál.

„V Česku asi není nikdo jiný, kdo by se v mýtu tak vyznal, z tohoto pohledu to hodnotím jako dobrou volbu,“ říká člen řídicího výboru pro mýtný systém Petr Moos.

Deloitte byl i součástí konsorcia, které nabídlo loni v soutěži na projektového manažera nejvyšší částku. Vítězná nabídka byla jen 23 milionů korun, Ťok ale soutěž zrušil. Teď stát za podobnou práci dá až 52 milionů.

Rámcovou smlouvu stát zadal s ohledem na údajný nedostatek času. To je ale velmi relativní pojem: ministerstvo o problému s mýtem ví dlouho, jen ho příliš neřeší. Zodpovědnost za mýto si předávalo postupně několik náměstků, až Ťok založil novou státní firmu Cendis, která má práce projektového manažera zastat. Firma ale zatím stihla hlavně vyčerpat ministerské peníze, nic k mýtu ale nevytvořila.

Postupovali jsme podle zákona, tvrdí Ťok

Deloitte má dojednat s dodavatelem mýtného systému, firmou Kapsch, podmínky přechodu na nového provozovatele včetně případného zaškolení jeho zaměstnanců pro práci se systémem mýtných bran.

Dalším úkolem poradenské společnosti je podle Ťoka příprava soutěže na tříletý provoz systému a rovněž zavedení jednotné evropské mýtné služby EETS, která má v budoucnu umožnit průjezd kamionů s jedinou palubní jednotkou všemi zeměmi EU.

Stát potřebuje nového provozovatele mýtných bran nalézt do konce příštího roku, kdy končí smlouva se společností Kapsch. Samotnou soutěž na tříletý provoz systému plánuje ministerstvo vypsat podle nejnovějšího harmonogramu během prvního čtvrtletí příštího roku.

Ministerstvo podle Ťoka nemusí vyčerpat všechny peníze, částka 52 milionů je maximální. „My jsme postupovali v rámci zákonných možností. Hledáme řešení, abychom byli schopní vysoutěžit provozovatele stávajícího systému a zabezpečit výběr mýta,“ řekl Ťok.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

GE zabrušuje do letectví pro miliardáře. Vyrobilo nadzvukový motor

Nadzvukový letoun Aerion AS2 v simulaci na New Yorkem.

Společnost General Electric, u nás známá především díky své bankovní divizi, v pondělí oznámila dokončení vývoje motoru...



Najdete na iDNES.cz