Firma TON přišla o svou slavnou značku židlí Thonet. Problém v tom nevidí

  17:40aktualizováno  17:40
Nábytkářská firma TON z Bystřice pod Hostýnem na Kroměřížsku přišla o značku svých slavných židlí Thonet. Za problém to ovšem nepovažuje. Firma se totiž celosvětově profiluje pod značkou TON se čtrnáctkou v logu, uvedla Anna Handlová z marketingového oddělení společnosti.

Továrna ohýbaného nábytku TON v Bystřici pod Hostýnem | foto: Jan Karásek, MAFRA

O tom, že firma TON o značku Thonet přišla, informovaly Lidové noviny. Nejstarší výrobce ohýbaného nábytku na světě nebyl schopen prokázat, že pro židle z ohýbaného dřeva používá jméno po někdejším zakladateli firmy Michaelu Thonetovi. Značku Thonet tak má nyní chráněnu pouze stejnojmenná nábytkářská a designová společnost z Frankenbergu v Německu.

Fotogalerie

"S proslulým a magickým slovem Thonet nás spojuje stejná technologie i zakladatel výroby v Bystřici pod Hostýnem. Úřad průmyslového vlastnictví shledal naše používání ochranné známky Thonet jako nedostatečné. Rozhodnutí nepovažujeme za problematické," uvedla Handlová.

Podle ní "nikdo nemůže zrušit fakt, že se v Bystřici vyrábí ohýbaný nábytek nejdéle na světě".

Bystřická společnost dodnes vyrábí v klasickém designu židle zvané thonetky. Jejich historie trvá 150 let a firma jich prodala na osmdesát milionů kusů.

Ztráta světové značky podle vedení podniku další obchody neohrozí. "Naši inovativnost v ručně ohýbaném nábytku, která hraje v posledním desetiletí celosvětově prim, nechť posoudí každý sám," řekl MF DNES generální ředitel firmy Milan Dostalík.

Bystřická továrna přišla o značku po 64 letech. Na rozdíl od německé konkurence však nepoužívala přímo značku Thonet, svoji kolekci židlí a křesel prodává pod značkou Bentwood.

Toho, že značka leží u české firmy ladem, si na začátku letošního roku všiml Úřad průmyslového vlastnictví a rozhodl o tom, že její ochrana bude zrušena. Firma s tím nesouhlasila, ale neuspěla.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Módní trh na roztrhání. Česko si vyhlédl další německý e-shop

Čísla by nám měli usnadnit orientaci ve velikostech, občas to bývá ale naopak....

Nové e-shopy dál vstupují na český trh s módou. Krátce po vstupu německého Zalanda expanduje do České republiky další...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...



Najdete na iDNES.cz