Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota se loni vrátila na světovou špici v prodeji aut

  9:40aktualizováno  9:40
Japonská automobilka Toyota Motor v loňském roce získala zpět pozici největšího světového prodejce automobilů. Firma zvýšila odbyt o 22,6 procenta na rekordních 9,75 milionu vozů a překonala výrazně americkou General Motors i německý Volkswagen.

Toyota Corolla Furia | foto: Toyota

Čerstvé údaje firmy potvrdily předběžné prosincové odhady. Toyota vystřídala GM v čele světového prodeje automobilů v roce 2008. V roce 2011 však GM získala prvenství zpět kvůli problémům japonské společnosti v důsledku ničivého zemětřesení v Japonsku a masivního stahování vozů do servisů. Toyotu předloni předstihla i skupina Volkswagen.

Loni GM prodala 9,28 milionu automobilů a odbyt Volkswagenu vzrostl o 11,2 procenta na 9,07 milionu automobilů.

V letošním roce chce Toyota prodat 9,91 milionu vozů. V prodeji Toyoty jsou zahrnuty i vozy dceřiných firem Daihatsu Motor a Hino Motors. Bez těchto firem se prodej vozů Toyoty zvýšil o 22,8 procenta na 8,72 milionu.

Prodej v Evropě loni Toyota podle dřívějších údajů zvýšila o dvě procenta na téměř 838 000. V České republice její prodej vzrostl o čtyři procenta.

Domácí konkurent Nissan Motor loni prodal rekordních 4,94 milionu vozů a zvýšil odbyt o 5,8 procenta. Třetí největší japonská automobilka Honda posílila globální prodej o 19 procent na rovněž rekordních 3,82 milionu automobilů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Indický angrešt zvaný alma
Hollywood „ujíždí“ na indickém angreštu. Plastický chirurg toho využil

Americké celebrity objevily indický angrešt a nemohou se ho nabažit. Hvězdy jako Kim Kardashianová, Britney Spears nebo Sofia Vergara doporučují na sociálních...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.