Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota: Pryč se všemi stereotypy

  0:01aktualizováno  0:01
Malá auta nejsou bezpečná. Malá auta nejsou prostorná. Levná auta nejsou kvalitní. Všechny tyto "pravdy" chce popřít nový automobil, který se chystají společně vyrábět v Kolíně japonská Toyota a francouzský Peugeot Citroen.

Nasatake Enomoto, prezident společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobil Czech, včera na konferenci Auto 2003, probíhající v Praze, prozradil některé podrobnosti týkající se vozu, jenž má způsobit na českém trhu s auty revoluci.

A to nejen svou cenou, která bude okolo 8 tisíc eur, tedy asi 240 tisíc korun. "Chceme s jeho pomocí odstranit zaběhlé stereotypy," uvedl Enomoto. BZero, jak se pracovně nový prototyp jmenuje, má být levné, ale zároveň bezpečné a relativně pohodlné auto.

"Nemůžeme zatím hovořit o tom, jak bude tento malý kompaktní vůz vypadat zvenku a zevnitř.  Jeho design právě dokončujeme," prohlásil prezident kolínské TPCA s tím, že oficiálně bude automobil, jehož vývoj a výroba přijdou TPCA na 1,5 miliardy eur, představen do veletrhu v Ženevě, tedy do února 2005.

Vůz se bude vyrábět ve dvou verzích se dvěma různými motory. Jednolitrový benzinový motor dodá továrna Toyoty v Polsku. Dieselový motor o obsahuje 1,4 litru zase budou vyrábět Francouzi. Modely mají být třídvéřové a pětidvéřové.

Kolínská automobilka, postavená na 120 hektarech již odkoupených pozemků, má mít kapacitu 300 tisíc vozů ročně. "Již teď ale zájem naznačuje, že poptávka zřejmě tuto kapacitu převýší," uvedl Enomoto.

Dvě třetiny produkce bude podle uzavřených dohod prodávat PCA, zbytek Toyota. Zisky si oba partneři mají dělit půl napůl. Generální manažer TPCA Czech Jean-Pierre Chantossel hovořil v Praze také o tom, že japonsko-francouzská investice je velkou příležitostí i pro české firmy.

Sedmdesát procent objemu dodávek automobilce a 40 procent jejich celkové hodnoty totiž bude pocházet od tuzemských podniků. Ještě letos bude v továrně pracovat asi 270 lidí včetně 35 cizinců. Do roku 2005 jich ale budou tři tisíce.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.