Kolínská automobilka TPCA, výroba

Kolínská automobilka TPCA, výroba

Kolínská TPCA do léta přijme 700 lidí. Dělník si vydělá až 30 tisíc

  • 104
Kolínská automobilka TPCA do léta přijme kvůli náběhu nových vozů a nárůstu prodejů 700 lidí. Bude však muset zalovit v jiných regionech, kapacity na Kolínsku totiž firma vyčerpala. Závod nabízí dělníkům po čtyřech měsících 20 570 korun hrubého, s bonusy a prémiemi až 30 tisíc korun.

Už během loňska a v prvních letošních měsících firma přijala přes 600 lidí, převážně z Kolínska. "Dalších 700 zde pravděpodobně nenajdeme. Vždy jsme hledali zaměstnance primárně na Kolínsku. Kandidáti z regionu jsou pro nás stále prioritou. Obávám se však, že jsme narazili na určitý strop," shrnul manažer náboru Matěj Matolín.

Firma chce proto zalovit i v jiných regionech, velký zájem mají například lidé ze severní a střední Moravy. "Díky našim nadstandardním platům se totiž vyplatí za prací k nám přestěhovat," vysvětluje Matolín.

Zaměstnanci získají smlouvu na dobu určitou, nejlepším pak firma nabídne přechod mezi kmenové zaměstnance. TPCA potřebuje naplnit různé dělnické pozice. Průměrná mzda na nich dosahuje 30 tisíc korun měsíčně včetně firemních bonusů a osobních prémií. Nástupní mzda je 18 tisíc korun a od čtvrtého měsíce se zvýší na 20 570 korun hrubého. Bonusy a prémie se odvíjí od výkonu firmy i zaměstnanců.

Společná fabrika japonské Toyoty a francouzské PSA Peugeot Citroën stovky nových lidí přijme díky lepším prodejům starých vozů a očekávanému zájmu o nové modely. Jejich výroba začne nabíhat v květnu. Mezi novými trojčaty je městský minivůz Peugeot 108, nový CITROËN C1, a Toyota Aygo. Na nové modely se přitom čekalo od roku 2005, což je příliš dlouhá doba. Tuzemská továrna proto začala ztrácet na konkurenceschopnosti.

Trend minivozů dorazil i do Česka

TPCA byla jedním z prvních kdo takzvané minivozy začal vyrábět. V posledních letech však konkurence zhoustla a ve své nabídce je má celá řada automobilek. Nejčastěji si malá auta do města kupují bezdětní, starší lidé, případně míří jako druhé auto do rodiny. V posledním případě jsou cílovou skupinou hlavně ženy.

V Česku přesto miniauta nemají ve srovnání jinými trhy (Itálie či Španělsko) takový úspěch. "Lidé tu chtějí hlavně větší vozy. Ale už se to mění, každoročně naše prodeje v Česku rostou a po vstupu Škody Auto do tohoto segmentu zažil trh velký růst a ten pociťujeme i my. Trend zvyšování obliby kompaktních městských vozů tak již dorazil i do Česka," popsal v rozhovoru pro MF DNES viceprezident TPCA Patrice Le Guyader.