Kvalitu tramvají tak v brzké době budou moci posoudit obyvatelé italského města Cagliari.
Původní zakázka znamenala pro společnost příjem 400 milionů korun. "Prodej tramvají nad rámec počáteční smlouvy nám přinese více než 185 milionů korun," upřesnil generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek.
Prvních šest tramvají firma dodá již letos, v průběhu druhého pololetí. "Zbylé tři nově objednané modely poputují na Sardinii v září 2007," informovala mluvčí Škoda Holding Radka Pistoriusová.
Objednané tramvaje se skládají z pěti článků, mohou jezdit obousměrně a jsou plně klimatizované. Měří 30 metrů, ze 65 procent jsou nízkopodlažní. Jednotlivé vozy jsou vybaveny také výsuvnou plošinou pro občany na invalidním vozíku. Kapacita tramvaje obsáhne až tři stovky cestujících.
Vzorem je Vektra
Připravované modely vycházejí technicky i designově z koncepce pětičlánkové tramvaje Vektra. Kvůli specifickým podmínkám italského města však byly nutné mírné úpravy. "Výrobky jsou určené k provozu na tratích v těsné blízkosti písečných pláží. Samořejmostí je proto klimatizace jak u řidiče, tak pro cestující," uvedla mluvčí.
Na rozdíl od jiných vozů nebude možné vyzkoušet vyrobené tramvaje přímo v plzeňských ulicích.
"Rozchod kolejnic v Cagliari se od těch našich liší. Proto ke zkoušce tramvají dojde nejprve v Bratislavě a poté přirozeně rovnou na Sardinii," doplnila mluvčí.