Travel Service má nejvíce letadel v historii, chce navýšit podíl v ČSA

  6:00aktualizováno  6:00
Letecká společnost Travel Service letos znovu výrazně dominuje dopravě Čechů k moři. Na letní sezónu má ve flotile 48 letadel, nejvíce v historii. Své základny má letos už v sedmi zemích.

Letadlo Boeing 737 MAX v nátěru pro Travel Service. Tuzemský dopravce jich má objednáno už 30. | foto: Boeing

Oproti loňské sezóně má firma ve flotile o jedno letadlo navíc. Základem letového parku zůstává Boeing 737-800, kterých má letos dopravce k dispozici 37. K tomu má ještě dva Boeing 737-900 ER a dva 737-700. Flotilu ještě doplňuje trojice pronajatých Airbusů A320-200. Pro privátní lety má firma ještě čtyři bizjety.

Travel Service už dávno nevozí jen české klienty cestovek k moři. Kromě tří základen v Česku (Praha, Brno, Ostrava) má letos své báze ještě v Bratislavě, Budapešti, Varšavě, Katovicích, Paříži, Lille, Lyonu, Las Palmas a Tel Avivu.

Čím dál větší počet letů k moři na dovolenou už Travel Service neprovozuje jako charterový let, ale jako pravidelnou linku pod značkou SmartWings. Firma se tak snaží oslovit klienty, kteří nechtějí letět s cestovkou, ale chtějí letět z Prahy k moři přímo.

Na pražském letišti se cestující letos mohou při charterových letech setkat i s jinými dopravci, ti mají ale oproti Travel Service výrazně nižší podíl. Jde například o dopravce Tunisair, Tailwind, Enter Air, Corendon Airlines, Mistral Air a Wings of Lebanon.

Travel Service počty cestujících už dříve předstihl České aerolinie, ve kterých má ale současně minoritní podíl 34 %. Spolumajitel Travel Service Jiří Šimáně se netají zájmem o odkup zhruba pětinového podílu v ČSA, který drží státní podnik Prisko.

„Pokud jde o ČSA - nastala věřím doba, kdy si všichni uvědomí, že je na našem trhu letecké přepravy místo jen pro jednu českou společnost. Jsme akcionáři v ČSA a myslíme si, že by bylo dobré mít v nich větší slovo, abychom v boji s tou nejtěžší konkurencí mohli byznysy ČSA a Travel Servisu spojit,“ uvedl Šimáně minulý týden v rozhovoru pro Hospodářské noviny.

Naráží tak na čím dál rostoucí konkurenci zejména nízkonákladových dopravců, kteří se snaží lákat do svých letadel více klientů cestovních kanceláří. V Praze zatím Travel Service u letů do přímořských destinací nemá příliš konkurenci, jednou z mála novinek je spojení Ryanairu se sicilským Trapani.

Autor:


Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Další z rubriky

Travel Service dosadil do ČSA své manažery, změní se na Smartwings

Jozef Sinčák, šéf ČSA

Travel Service dosadil do vedení Českých aerolinií dva své vrcholné manažery. Do představenstva společnosti zvolila...

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...

Dražší německé mýto nás zničí, bojí se české firmy. Platí až trojnásobek

Německá dálnice A9 na severu Mnichova. (ilustrační foto)

Až trojnásobné výdaje za mýto na německých dálnicích zatěžují po letošním zdražení české kamionové firmy. Pro část...



Najdete na iDNES.cz