Z desítky největších dopravců na ruzyňském letišti už nenabízel možnost odbavení po internetu jen Travel Service. Ročně převeze z Česka kolem dvou milionů cestujících.
V pondělí spuštěná služba se ale netýká všech letů. Je dostupná zatím pro pravidelné lety s označením QS1000-1209 a QS1212-1261. Chybí tak například možnost on-line odbavení pro Tel Aviv či lety na Kapverdské nebo Kanárské ostrovy. Pravidelnými lety pod značku SmartWings létá letos většina klientů českých cestovek, i když se často říká, že jde o charter.
Cestující se mohou on-line odbavit 30 hodin až 60 minut před plánovaným odletem. Služba ale není dostupná cestujícím bez čísla elektronické letenky, skupinám větším než devět lidí, ani pasažérům, kteří letí s dětmi do dvou let.
„Aplikace pro odbavení cestujících s dětmi do dvou let bude dostupná během několika týdnů. Máme zájem o další zdokonalování aplikace co do nabídky poskytovaných služeb a přizpůsobování se potřebám cestujících,“ řekla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.
Travel Service už na začátku sezony změnil způsob odbavení, zavedl takzvané hromadné odbavení pro více letů najednou. Jde o takzvaný common check-in. Podle zážitků některých cestujících to vedlo ke značným průtahům. Některé cestovky kvůli tomu dokonce klientům v pokynech pro cestu psaly, aby se dostavili na letiště tři hodiny před odletem.
„Proces postupného zavádění common check-in v Praze běží, je nadále v testovacím režimu a zatím se týká vybraných letů,“ dodala Dufková.
Podle mluvčí Letiště Praha Mariky Janouškové nabízí on-line check-in aktuálně dvě třetiny všech dopravců v Praze.