Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Konec front před dovolenou. Travel Service začal odbavovat přes web

  5:12aktualizováno  5:12
Ve světovém letectví je to už dlouho běžný způsob odbavení, u největšího českého dopravce až do tohoto týdne nedostupná služba. Travel Service, s nímž létá většina Čechů na dovolenou k moři, nabízí od pondělí možnost odbavení k letu dopředu přes internet místo čekání ve frontě na letišti.

Cestující Travel Service se mohou on-line odbavit 30 hodin až 60 minut před plánovaným odletem. | foto: Travel Service

Z desítky největších dopravců na ruzyňském letišti už nenabízel možnost odbavení po internetu jen Travel Service. Ročně převeze z Česka kolem dvou milionů cestujících.

V pondělí spuštěná služba se ale netýká všech letů. Je dostupná zatím pro pravidelné lety s označením QS1000-1209 a QS1212-1261. Chybí tak například možnost on-line odbavení pro Tel Aviv či lety na Kapverdské nebo Kanárské ostrovy. Pravidelnými lety pod značku SmartWings létá letos většina klientů českých cestovek, i když se často říká, že jde o charter.

Cestující se mohou on-line odbavit 30 hodin až 60 minut před plánovaným odletem. Služba ale není dostupná cestujícím bez čísla elektronické letenky, skupinám větším než devět lidí, ani pasažérům, kteří letí s dětmi do dvou let.

„Aplikace pro odbavení cestujících s dětmi do dvou let bude dostupná během několika týdnů. Máme zájem o další zdokonalování aplikace co do nabídky poskytovaných služeb a přizpůsobování se potřebám cestujících,“ řekla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.

Travel Service už na začátku sezony změnil způsob odbavení, zavedl takzvané hromadné odbavení pro více letů najednou. Jde o takzvaný common check-in. Podle zážitků některých cestujících to vedlo ke značným průtahům. Některé cestovky kvůli tomu dokonce klientům v pokynech pro cestu psaly, aby se dostavili na letiště tři hodiny před odletem.

„Proces postupného zavádění common check-in v Praze běží, je nadále v testovacím režimu a zatím se týká vybraných letů,“ dodala Dufková.

Podle mluvčí Letiště Praha Mariky Janouškové nabízí on-line check-in aktuálně dvě třetiny všech dopravců v Praze.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Stavbě dálnic u Litomyšle a Frýdku-Místku hrozí kvůli iniciativám zpoždění

Přípravě dvou klíčových dálnic hrozí vlivem občanských iniciativ další zpoždění. Podle zjištění iDNES.cz se nově komplikuje příprava D35 kolem Litomyšle a také...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.