Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trekkingové kolo střední třídy vyžaduje častý servis

  22:12aktualizováno  22:12
Světem hýbou již hezkou řádku let sporty pro všechny nejsou příliš náročné, zato jsou zábavné a nevyžadují speciální trénink. Mezi ně patří i rekreační cyklistika. Vždyť co může být hezčího než projíždět krajinou na pohodlném kole. Tu slibují trekkingová kola, která již podruhé MF DNES otestovala. Ukázalo se, že kromě kvality se bicykly v cenách okolo deseti tisíc korun liší i pohodlím, jaké dokážou poskytnout. Pohodlnou a zároveň sportovní jízdu nabídl hlavně Gary Fisher Tiburon. Za nejvyšší cenu (11 590 korun) se na něm dá jezdit na nákup, připnout na něj turistické brašny nebo jen tak svižně brázdit lesní silničky.

Dobře dopadl i druhý americký zástupce v testu, Diamond Back Cresview (9990 Kč), zlevněný díky tomu, že šlo o loňský model. Těsně za první ligou skončily Mongoose Crossway 250, Author Horizon a Ravo Paramount, protože zákazník se u nich musí rozhodnout. "Chci pohodlí, nebo sportovní ježdění?" To první poskytuje ve vrchovaté míře Mongoose, protože má široké měkké odpružené sedlo a rám, který pochytá mnoho nárazů. Naopak Ravo a Author mají tvrdé rámy a sportovní vybavení, reagují na každý pohyb cyklisty. Zkušební jezdec Pavel Sýkora Ravo popisuje. "Nevypadá jako dravec, ale bicykl nepřišel k úhoně ani tehdy, když testující přepadávali přes řídítka při rychlých sjezdech." Author byl zase velmi příjemný na dlouhých trasách.

Tuzemská značka Rock Machine přichystala pro jezdce nemilé překvapení modelem Crossride 175. Zatímco v minulých letech bývala tato kola vybavena součástkami o třídu lepšími než konkurence, letošní bicykl i s odpruženou vidlicí spadl do průměru. Nejhůř dopadl další český zástupce v testu - Olpran. "Navrch huj a uvnitř fuj," vyjádřila se o Olpranu Scout testérka Zuzana Dvořáková. To už měl bicykl kvůli špatnému materiálu vyměněnou jednu kliku, utrženou zadní brzdu a z obou kol osmičky. Při jízdě se navíc vlnil rám. "Tak špatnému materiálu říkají strojaři bláto," neodpustil si zkušební jezdec Jan Hásek.

"Tato cenová kategorie kol vyžaduje velmi pečlivé a časté seřizování," komentuje zjištění testu sportovní konzultant testu Petr Ďoubalík. "Po sto padesáti ujetých kilometrech bez údržby se z většiny kol staly vyloženě nebezpečné záležitosti." To už bicykly totiž měly obroušené levné brzdy a rozladěné přehazovačky. "Průběžná údržba v této třídě kol vyžaduje zručného majitele nebo pravidelnou servisní prohlídku," míní královéhradecký opravář Zdeněk Bláha. Výměny kliky u testovaného Olpranu a středu u Rock Machine, které byly zaviněny špatným utažením v prodejně, zákazníky přijdou v servisu přibližně na tisíc korun.

Autoři:


Témata: Test iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.