Podle statistik Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) v Evropské unii klesly za červen registrace o 5,6 procenta v meziročním srovnání, za celé první pololetí pak o více než šest procent.
Český trh v červnu zaznamenal dokonce dvacetiprocentní propad, údaj je ale výrazně ovlivněný loňským červnem, kdy lidé spěchali s registrací vozu před plánovanou odstávkou centrálního registru vozidel.
Prodeji aut se nedaří na žádném z hlavních evropských trhů s výjimkou Velké Británie. Díky čtrnáctiprocentnímu růstu je už Velká Británie druhým největším evropským trhem, předstihla Francii (-8,4 procenta). V poklesu pokračuje Německo (-4,7 procenta) i Španělsko a Itálie.
Za první pololetí automobilky v Evropě prodaly 6,062 milionu aut. To je o více než dva miliony aut méně, než si Evropané koupili za stejné období v roce 2008 před krizí.
Padající prodeje dál míchají postavením jednotlivých značek na trhu. Přestává už platit, že z prodejní krize profitují například korejské automobilky. Hyundai i Kia zaznamenávají v posledních měsících pád. Ještě na začátku roku se zdálo, že v celkových prodejích v Evropě dožene Hyundai Škodu Auto. Hyundai klesl v červnu o 7,2 procenta, Škoda o pět procent.
Ve spanilé jízdě po evropském trhu pokračuje naopak Dacia, které letos prodeje rostou o více než 17 procent. V prodejích už předstihla například Seat, který ale letos po letech pádů zažívá také dvojciferný růst. Nahoru jdou i prodeje Fordů, které ale zatím kvůli špatnému začátku roku za celé pololetí klesají.