"Pokračují sanace starých ekologických zátěží. Předpokládáme, že tyto práce skončí v roce 2007," uvedl František Janačík z kanceláře hejtmana Ústeckého kraje.
Právě krajský úřad je majitelem zóny a investuje do ní desítky milionů korun. Letošní krajský rozpočet počítá s 82 miliony pro rozvoj zóny Triangle.
"Přibližně 40 milionů korun je určeno na výkupy pozemků pod budoucími stavbami dopravních a inženýrských sítí, 30 milionů korun je na investiční akce související s rozvojem areálu a zbylých 10 milionů je využíváno na hrazení spotřeby energií a k ostraze, provozu a správě areálu," uvedl Janačík.
Krajský úřad a nedaleká obec Staňkovice například letos začnou stavět páteřní část splaškové kanalizace.
Kraj už investoval do průmyslové zóny přes půl miliardy korun. Přes 400 milionů získal z programů CzechInvestu, ze svého rozpočtu uvolnil od roku 2002 asi 120 milionů korun. Bez aktivní pomoci státu ale vytoužený investor k Žatci nepřijde.
"Modernizace rychlostní silnice R7 je pro rozvoj Ústeckého kraje stavební akcí nejvyššího významu. Že jediná strategická průmyslová zóna v Ústeckém kraji není, zejména směrem k česko-německým hranicím, spojena moderní komunikací, je při vyjednáváních s potencionálními investory hodnoceno jako jeden z negativních faktorů," opakuje Janačík. Stavbu R7 ale musí nejprve schválit a hlavně zaplatit česká vláda.
Přes chybějící rychlostní silnici jedná CzechInvest v současnosti se třemi významnými zájemci. Všichni zařadili Triangle do užšího výběru při hledání lokality pro svou investici. "Jména společností zatím nelze vzhledem k probíhajícím jednáním uvádět. Ale jedná se o investory z oblasti automobilového, elektronického a elektrotechnického průmyslu," uvedla tisková mluvčí agentury Jana Víšková.
Každá ze společností uvažuje o investici řádově v miliardách korun a vytvořila by tisíce nových pracovních míst.
Kamiony na dálnici - ilustrační foto. |