Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TŘI DNY VE VLAKU: Honba za zásuvkami i noční dotaz na zoo

Sledujeme on-line   8:10aktualizováno  10:16
Tady? To fakt ne, odvětí pobaveně na můj dotaz průvodčí v rychlíku z Havlíčkova Brodu do Brna na můj zjevně naivní dotaz, zda je ve vlaku složeném z celkem obstojných vozů i nějaký vagón se zásuvkami.

Noční cestování napříč celou zemí. | foto: Jan Sůra, iDNES.cz

Uznávám, že nejsem zrovna běžný cestující: tři dny jsem v podstatě odkázán jen na externí baterii a zásuvky ve vlacích, abych mohl reportovat online. Jenže právě zásuvky jsou dost nedostatkové zboží. A to v době, kdy lidé vlakem jezdí nejen kvůli tomu, aby se mohli kochat pohledem z okna nebo si číst, ale také pracovat.

Ostatně, výrobci vlaků to dobře vědí: ve většině nových vagonů je už zásuvka samozřejmostí. Najdete ji, ale zatím jen v části vlaků. Naštěstí přibývá čím dál více souprav složených ze starých vozů, ke kterým je připojen ještě jeden modernizovaný i se zásuvkami. Takový je i ranní osobní vlak z Břeclavi do Hranic na Moravě, kde vznikl tento text.

Po prvním dnu mám na pomyslném tachometru přes tisíc kilometrů. Noční přesun, kterého jsem se vzhledem k pověsti nočních vlaků nejvíce obával, nakonec skončil bez sebemenších problémů. I když noční cestování nabízí i bizarní zážitky.

V povinně místenkovém vlaku EuroNight Praha – Košice, ve kterém jsem se vezl z Kolína do Ostravy, jsem nakonec skončil s pánem, jehož první dotaz byl na cestu do zoologické zahrady v Praze. Trošku mě to překvapilo, když právě jede z Prahy, ale s radostí jsem mu popsal spojení veřejnou dopravou z pražského nádraží. Zalehl a začal mluvit a něco předříkávat. O nějakých lovcích, o druhé světové válce, o Karlu Gottovi. Naštěstí celkem potichu, takže se mi podařilo i na pár desítek minut usnout.

Fotogalerie

Kupovat si lůžko nebo lehátko mi na relativně krátkou vzdálenost přišlo jako nesmysl, proto volím vozy k sezení. Jde o modernizované vozy, které koupily České dráhy od rakouských státních drah. Podle průvodčího jsou některé dny s problematičtějšími cestující, i proto jezdí ve vlaku ochranka. Dnes je ale klid. Záhadou mi jsou i ceny občerstvení. Zatímco včera mě plechovka piva z Prahy do Benešova stála 35 korun, na nočním vlaku bych čekal vyšší cenu. Naopak byla o deset korun levnější.

Cestou nabíráme přes půl hodiny zpoždění, důvodem je „překážka na trati“ u Ústí nad Orlicí. V Ostravě naštěstí mezinárodní vlak Varšava – Vídeň – Budapešť čeká, a tak mě čekají ještě necelé dvě hodiny v maďarském voze. Ve středu se zaměřím na vlaky především na Moravě.

Vlakem po Česku - kudy jel reportér iDNES.cz
PříjezdOdjezdPočet kmTyp vlakuDoba jízdy v min
Liberec6:3727Os54
Tanvald7:317:5217Os33
Železný Brod8:178:3524náhr. autobus48
Stará Paka9:239:3052Sp56
Chlumec nad Cidlinou10:2610:3027R21 (zpožděný)
Hradec Králové10:5111:0822Os23 (zpožděný)
Pardubice11:3811:22104Sc59 (zpožděný)
Praha hl.n.11:2213:33103R104
Tábor14:5715:1551Os64
Pelhřimov16:19přesun bus
Humpolec17:1325Os41
Havlíčkův Brod17:5418:03121R97
Brno19:4120:41193RJ114
Kolín 22:3522:55294EN173
Středa
Ostrava1:482:13184R103
Břeclav3:564:3854Os50
Staré město u Uherského Hradiště5:285:337Os9
Kunovice5:425:4556Os87
Brumov - Bylnice7:128:1419Os27
Horní Lideč8:418:4537EC34
Valašské meziříčí9:199:2544Os55
Hulín10:20

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.