Diskuze
Na dráty i na baterky. Trolejbusy s pomocnými bateriemi přesvědčily dopravce
Děkujeme za pochopení.
T31o31m65á98š 78K32u43c74h26a25ř
Přijde mi nepraktické, že trolejbu s sebou po celé trase vláčí těžké baterie, aby pak na ně mohl urazit pár km. U beztrolejové zajíždky by měla být nabíjecí stanice, kde si řidič vždy vyzvedne nabité baterie a s pomocí vozíku je vždy zasune do bateriového prostoru trolejbusu a frčí dál.
J65i36ř83í 73E45r55b64e73n
V provozu MHD hrají roli už desítky sekund - průměrná doba pobytu vozu v zastávce je cca 15 sekund. Podle toho se dimenzují linky a oběhy vozidel. Pokud byste na začátku bateriového úseku musel nasadit a připojit baterie, odzkoušet funkci, na výjezdu to zase vrátit, tak to zabere kolem pěti až deseti minut. To vše musíte dělat za jakéhokoliv počasí a světelných podmínek zhruba od 4:30 do 21:30, takže při intervalu 15/30 minut to znamená nějakých 40-50 manipulací denně - to máte odhadem 5 až 6 hodin neproduktivního zdržujícího času denně + zvýšené opotřebení kontaktů a techniky + nutnost dalšího manipulačního zázemí. Ve finále vás to bude stát tolik, že to bude stát jako celý nový trolejbus...
R29u85d93o14l89f 81P57e98k42a25r
Nejvetsi vliv na ŽP by mela letadla na baterky a zaoceanske nakladni lode na baterky. Tohle je, jako kdyz vymenite doma bojler - 00 nic.
K72a67m23i61l 86Š55a14n46c90a
No zrovna u tech nakladnich lodi to neni tak uplne pravda, pokud prepocitate emise na tunokilometry, tak ta nakladni lod znecistuje min nez osobni auto.
J50a79r95o22m42í22r 47H56l30u53b24e57k
Nabíjení baterií za jízdy dává smysl. Elektrobus je na dvě věci, potřebuje baterie s větší kapacitou a když se nabíjí tak stojí. Jeden myslitel z Ostravského magistrátu chce trolejbusové tratě zrušit, přičemž nedávno DP vybudoval vedení až na Hranečník a zmíněnými hybridními stroji by byla možnost obsloužit celou oblast Radvanic, Bartovic a Šenova, která trpí zvýšeným znečištěním z nedalekého Arceloru.
M23a87r32e21k 35B63a73š46i77s46t27a
V Ostravě nám místo tohoto řešení chtějí v Porubě radní vnutit tramvaje do části kde je klid
J75a51r14o13m49í37r 69H97l63u95b33e49k
Jenže do Poruby žádné trolejbusové troleje nevedou a z Mariánek by to až ke Globusu, a zpět, tyto stroje nezvládly.
J88o80s70e77f 44H11o77f88f11e84j
Takhle to fungovalo ve Zlíně už za Bati....
J58o78s90e49f 60Č91e40r98v23e31n33i13c54k17ý
A jaké používali akumulátory?
R39a72d19e86k 32R88a27i34d72a
Zní to hezky, ale jen na oko. Životnost běžného trolejbusu může být až 25 let, životnost městského autobusu je tak 10 - 15 let, a to maximálně. A životnost elektrobusu? No všechny 4 elektrobusy, které v Ostravě jezdí jsou po pěti letech na odpis. To není moc ekologické ani ekonomické. A slabý článek je onen elektrický článek. Mizerná životnost baterií je kámen úrazu. Výhoda obyčejného trolejbusu je jednoduchost a životnost, ale když onu jednoduchost zkazíme instalováním těžkých baterií, bude z toho jen drahý a složitý elektrobus. Jediná výhoda, kterou to skutečně má je, že města se můžou vykašlat na stavbu nových trolejbusových tratí. Nic ekologického na tom nevidím.
Z50d57e29n72e68k 88N44a41j26m71a23n
Z vlastní zkušenosti mají městské autobusy delší životnost.
M62i87c45h39a97e50l74a 10S45t44a73r40á
Ještě z toho vyndat ty řidiče.
D34a24n55i98e82l 59A84d79a49m
Ekologický nesmysl. Kolik měsíců vydrží baterie? Když se započtou náklady a emise na výrobu a likvidaci baterií , tak je to daleko horší, než při jízdě na naftu s motorem EURO 6, nebo na CNG. Místo bateriového nesmyslu (to musely být provize pro zúčastněné !!), by se na linky kde je nutné snížit emise mohly koupit busy na CNG a udělat nějaké menší rychloplničky, které by sloužily i pro veřejnost.
T98o13n71d67a 40H33e85j90l86í81k
Princip je v tom, že ty emise jsou vyprodukovány v uzavřeném podniku, který pak má čistící filtr, a ne mezi lidmi uprostřed města, kteří to pak filtrují skrz své plíce.
P92a75t83r72i57k 33"47L51u34x36p63e76" 20E52g93e57r
V Praze by se trolejbusy měly opět objevit. Myslím si, že vznikne-li v Michli vozovna je to ideální místo pro trolejbusy. Určitě se nepodaří zavést tramvaje do úseku Háje - Křeslice - Nádraží Uhříněves a tak by na lince 213 mohly trolejbusy jezdit. Trolejbusy bych zavedl také na lince 133 a vlastně proč ne ústřední dílny DP jsou ideálním místem také jsou zde garáže pro autobusy, vozovna pro tramvaje a depo pro metro sice si myslím, že už nejde o Hostivař, ale Malešice. Trolejbusy nebo spíše elektrobusy s dynamickým dobíjením by si Praha měla pořídit. Trolejové vedení nejspíše vybuduje do míst kde s tramvajemi nepočítá. Pořád si myslím, že by to těšilo více obyvatele sídliště Na Dědině zavedení trolejbusů než tramvají a pokud tramvaje tak jedině po Evropské třídě.
D22a88n60i80e40l 90A72d63a83m
Jedna porucha nebo nehoda na silnici a celá trať je vyřazena. Malá kapacita, aby obsloužily sídliště. Proč by byly lepší na Dědinu, než tramvaje? 15T na železniční bezžlábkové koleji jsou tiché, kapacitní, pohodlné. Lidé na Dědině, kteří se bouří proti tramvajím, nejsou normální. Vést tramvaj po Evropské je nesmysl, protože z jedné strany je Šárka, kde nejsou domy. MHD musí jet centrem zástavby. Vedle Dědiny se počítá až s 15 000 novými obyvateli - vozit je busy by byla katastrofa i pro místní.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...