Diskuze
Na dráty i na baterky. Trolejbusy s pomocnými bateriemi přesvědčily dopravce
Děkujeme za pochopení.
T52o44m58á98š 14K32u36c75h86a63ř
Přijde mi nepraktické, že trolejbu s sebou po celé trase vláčí těžké baterie, aby pak na ně mohl urazit pár km. U beztrolejové zajíždky by měla být nabíjecí stanice, kde si řidič vždy vyzvedne nabité baterie a s pomocí vozíku je vždy zasune do bateriového prostoru trolejbusu a frčí dál.
J86i47ř17í 22E11r54b97e70n
V provozu MHD hrají roli už desítky sekund - průměrná doba pobytu vozu v zastávce je cca 15 sekund. Podle toho se dimenzují linky a oběhy vozidel. Pokud byste na začátku bateriového úseku musel nasadit a připojit baterie, odzkoušet funkci, na výjezdu to zase vrátit, tak to zabere kolem pěti až deseti minut. To vše musíte dělat za jakéhokoliv počasí a světelných podmínek zhruba od 4:30 do 21:30, takže při intervalu 15/30 minut to znamená nějakých 40-50 manipulací denně - to máte odhadem 5 až 6 hodin neproduktivního zdržujícího času denně + zvýšené opotřebení kontaktů a techniky + nutnost dalšího manipulačního zázemí. Ve finále vás to bude stát tolik, že to bude stát jako celý nový trolejbus...
R79u76d39o30l75f 70P48e86k88a88r
Nejvetsi vliv na ŽP by mela letadla na baterky a zaoceanske nakladni lode na baterky. Tohle je, jako kdyz vymenite doma bojler - 00 nic.
K84a57m63i90l 65Š60a35n28c77a
No zrovna u tech nakladnich lodi to neni tak uplne pravda, pokud prepocitate emise na tunokilometry, tak ta nakladni lod znecistuje min nez osobni auto.
J67a52r23o23m81í37r 65H45l46u86b33e97k
Nabíjení baterií za jízdy dává smysl. Elektrobus je na dvě věci, potřebuje baterie s větší kapacitou a když se nabíjí tak stojí. Jeden myslitel z Ostravského magistrátu chce trolejbusové tratě zrušit, přičemž nedávno DP vybudoval vedení až na Hranečník a zmíněnými hybridními stroji by byla možnost obsloužit celou oblast Radvanic, Bartovic a Šenova, která trpí zvýšeným znečištěním z nedalekého Arceloru.
M53a10r12e73k 36B53a90š16i15s28t51a
V Ostravě nám místo tohoto řešení chtějí v Porubě radní vnutit tramvaje do části kde je klid
J20a51r17o53m90í59r 91H89l53u30b90e27k
Jenže do Poruby žádné trolejbusové troleje nevedou a z Mariánek by to až ke Globusu, a zpět, tyto stroje nezvládly.
J91o30s70e74f 35H35o30f23f47e93j
Takhle to fungovalo ve Zlíně už za Bati....
J79o24s26e54f 62Č68e54r29v37e77n49i11c12k71ý
A jaké používali akumulátory?
R73a84d54e96k 79R77a61i81d20a
Zní to hezky, ale jen na oko. Životnost běžného trolejbusu může být až 25 let, životnost městského autobusu je tak 10 - 15 let, a to maximálně. A životnost elektrobusu? No všechny 4 elektrobusy, které v Ostravě jezdí jsou po pěti letech na odpis. To není moc ekologické ani ekonomické. A slabý článek je onen elektrický článek. Mizerná životnost baterií je kámen úrazu. Výhoda obyčejného trolejbusu je jednoduchost a životnost, ale když onu jednoduchost zkazíme instalováním těžkých baterií, bude z toho jen drahý a složitý elektrobus. Jediná výhoda, kterou to skutečně má je, že města se můžou vykašlat na stavbu nových trolejbusových tratí. Nic ekologického na tom nevidím.
Z64d78e64n80e83k 15N14a25j71m92a36n
Z vlastní zkušenosti mají městské autobusy delší životnost.
D51a60n44i67e49l 24A11d61a44m
Ekologický nesmysl. Kolik měsíců vydrží baterie? Když se započtou náklady a emise na výrobu a likvidaci baterií , tak je to daleko horší, než při jízdě na naftu s motorem EURO 6, nebo na CNG. Místo bateriového nesmyslu (to musely být provize pro zúčastněné !!), by se na linky kde je nutné snížit emise mohly koupit busy na CNG a udělat nějaké menší rychloplničky, které by sloužily i pro veřejnost.
T43o19n14d75a 63H56e92j43l96í85k
Princip je v tom, že ty emise jsou vyprodukovány v uzavřeném podniku, který pak má čistící filtr, a ne mezi lidmi uprostřed města, kteří to pak filtrují skrz své plíce.
P98a81t56r37i87k 31"62L55u84x48p13e29" 35E65g77e22r
V Praze by se trolejbusy měly opět objevit. Myslím si, že vznikne-li v Michli vozovna je to ideální místo pro trolejbusy. Určitě se nepodaří zavést tramvaje do úseku Háje - Křeslice - Nádraží Uhříněves a tak by na lince 213 mohly trolejbusy jezdit. Trolejbusy bych zavedl také na lince 133 a vlastně proč ne ústřední dílny DP jsou ideálním místem také jsou zde garáže pro autobusy, vozovna pro tramvaje a depo pro metro sice si myslím, že už nejde o Hostivař, ale Malešice. Trolejbusy nebo spíše elektrobusy s dynamickým dobíjením by si Praha měla pořídit. Trolejové vedení nejspíše vybuduje do míst kde s tramvajemi nepočítá. Pořád si myslím, že by to těšilo více obyvatele sídliště Na Dědině zavedení trolejbusů než tramvají a pokud tramvaje tak jedině po Evropské třídě.
D29a49n46i63e11l 69A40d91a12m
Jedna porucha nebo nehoda na silnici a celá trať je vyřazena. Malá kapacita, aby obsloužily sídliště. Proč by byly lepší na Dědinu, než tramvaje? 15T na železniční bezžlábkové koleji jsou tiché, kapacitní, pohodlné. Lidé na Dědině, kteří se bouří proti tramvajím, nejsou normální. Vést tramvaj po Evropské je nesmysl, protože z jedné strany je Šárka, kde nejsou domy. MHD musí jet centrem zástavby. Vedle Dědiny se počítá až s 15 000 novými obyvateli - vozit je busy by byla katastrofa i pro místní.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
V USA vzniká další vysokorychlostní železnice. Spojí Las Vegas a Kalifornii
V pondělí se v USA zahájila výstavba nové vysokorychlostní železniční tratě. Projekt společnosti...
KOMENTÁŘ: Budou ještě někdy v Česku nízké a předvídatelné ceny energie?
Premium Po energetickém cenovém šoku je na stole otázka: Lze ještě vůbec někdy doufat v nízké a...
Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou
Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...