Truck International má předběžného správce

Předběžného správce pro výrobce nákladních automobilů Truck International ustanovil začátkem února Krajský obchodní soud v Ústí nad Labem. Jeho úkolem bude zajistit, aby vedení do vyhlášení konkursu nemanipulovalo s majetkem firmy. Návrh na konkurs podal majitel mladoboleslavské firmy Prima Stanislav Mazánek, kterému Truck International dluží od roku 1995 včetně penále devět milionů korun za kancelářské vybavení.

"Byl jsem ochoten návrh na konkurs stáhnout, pokud firma zaplatí alespoň část dluhu, stále však narážím na nechuť problém řešit," prohlásil Mazánek.

Podle soudce Jiřího Vrkoče požádal výrobce vozidel známých pod značkou LIAZ o povolení ochranné lhůty, musí ale doložit své závazky. Pak soudce rozhodne, zda ochrannou lhůtu povolí, či rovnou prohlásí konkurs.

V případě, že bude vyhlášen konkurs na společnost Truck International, půjdou jeho dceřinné společnosti Škoda Mnichovo Hradiště, Škoda Motory, Škoda Mělník a Škoda Liberec do likvidace.

Majoritní vlastník celé skupiny, kterým je Škoda Plzeň, se bude snažit likvidaci dceřiných společností zabránit. Skupina prochází od loňského roku restrukturalizací, která má snížit náklady firmy.

"Vstup předběžného správce do společnosti Škoda vítá, protože restrukturalizace firmy bude nyní pokračovat pod dohledem soudu," poznamenala mluvčí Škody Dagmar Šebková.

Podle Šebkové pokračují jednání Škody se slovenským holdingem Sipox, který má zájem do skupiny vstoupit jako strategický partner. Skupina Truck International se už několik let potýká s problémy, kdy se jí nedostává peněz na financování výroby.

Na konci loňského roku vykázalo hospodaření skupiny kumulovanou ztrátu téměř tři miliardy korun, to znamená více než 150 procent základního jmění. Jmenovitá hodnota akcie klesla z tisíce na deset korun.