Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tržby internetových obchodů stouply o 270 procent

  16:54aktualizováno  16:54
Předvánoční nákupní "šílenství" se projevilo také v českých internetových obchodech. Oproti "kamenným" prodejnám se v nich začalo projevovat dokonce již během října a listopadu. Celkové tržby na síti vzrostly za jedenáct měsíců meziročně o 269 procent na téměř 29,9 milionu korun. Poptávka internetových zákazníků se soustředila především na hudební nosiče, bílé zboží a spotřební elektroniku. Hudebních nosičů se v říjnu prodalo za více než 3,7 milionu korun, v listopadu již téměř za 5,9 milionu korun. Ještě v dubnu byl objem prodeje kazet a kompaktních disků necelých 738 tisíc korun.

Bílé zboží zaznamenalo ještě větší růst - rozdíl mezi říjnem a listopadem činí téměř 3,4 miliony korun.

"Nadále zůstávají na prvních třech místech průzkumu ty obchody, které dořeší celý proces obsluhy zákazníka včetně doručení zboží," uvedl Jiří Donát ze společnosti Deloitte&Touche.

Nejúspěšnější internetové obchody

Obchodní dům.cz

Albumcity.cz

Fractal.cz

Vltava.cz

Knižní klub

Pravděpodobně nejčastější letošní dárky - mobilní telefony - si v internetových prodejích také nevedou špatně. Zatímco v lednu se jich prodalo za necelých 236 tisíc, v říjnu za 970 tisíc, v listopadu již cena mobilů prodaných přes internet překročila jeden a půl milionu.

Na třetím místě žebříčku prodejnosti jsou letenky, který se prodalo téměř za 3 827 000. Patří k jednomu z málu druhů zboží, které zaznamenalo meziměsíční pokles - v tomto případě přes milion korun.

Prodej knih se zvýšil o 17 procent na 3,82 milionu korun a prodej spotřební elektroniky vzrostl o 155 procent na 3,72 milionu korun.

"I nadále platí, že na českém on-line trhu dosud chybí výrazný prodejce hraček. Kandidáti na tuto pozici se však již objevují. Jedním z nich je Pokémon Shop, který zahájil činnost v listopadu," říká Donát.

Pro letošní rok Deloitte&Touche odhaduje celkový růst trhu na více než 200 milionů korun z loňských 45 milionů. Loni tržby virtuálních obchodů vzrostly meziročně o 644 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.