K růstu nejvíce přispěl prodej motorových vozidel a maloobchod s převahou potravin, nápojů a tabákových výrobků v nespecializovaných prodejnách. Tržby naopak táhl dolů menší zájem o pohonné hmoty.
"Tento měsíc byl důležitým tahounem tržeb prodej potravin a nápojů, které rostly o 5 procent," uvedl analytik Home Credit Michal Kozub. Tržby rostou i jinde v Evropě, například v Polsku o 18,6 %, v Německu o 3,6 %. "Hlavní podíl na tom mají dva faktory: nízký srovnávací základ z předchozích let a ochota spotřebitelů nakupovat," dodal.
Lidé se vracejí do obchodů a neohlížejí se už na krizi, jejich chování se ale podle Kozuba změnilo. "Jsou mnohem opatrnější při rozhodování se o nákupech obzvláště dražšího zboží a očekávají vyšší přidanou hodnotu," tvrdí analytik.
Dva měsíce na začátku roku rostly tržby v ČR téměř o sedm procent,"