Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tržby obchodníků mírně rostou, v dubnu o 2,7 procenta

  9:16aktualizováno  9:32
Po březnovém růstu o dvě procenta se ani dubnové prodeje příliš nerozhýbaly. Tržby obchodníků rostly o 2,7 procenta, je to ale zhruba poloviční tempo oproti začátku roku. Zpomalení růstu začalo už v březnu, kdy tržby rostly o dvě procenta.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

K růstu nejvíce přispěl prodej motorových vozidel a maloobchod s převahou potravin, nápojů a tabákových výrobků v nespecializovaných prodejnách. Tržby naopak táhl dolů menší zájem o pohonné hmoty.

"Tento měsíc byl důležitým tahounem tržeb prodej potravin a nápojů, které rostly o 5 procent," uvedl analytik Home Credit Michal Kozub. Tržby rostou i jinde v Evropě, například v Polsku o 18,6 %, v Německu o 3,6 %. "Hlavní podíl na tom mají dva faktory: nízký srovnávací základ z předchozích let a ochota spotřebitelů nakupovat," dodal.

Lidé se vracejí do obchodů a neohlížejí se už na krizi, jejich chování se ale podle Kozuba změnilo. "Jsou mnohem opatrnější při rozhodování se o nákupech obzvláště dražšího zboží a očekávají vyšší přidanou hodnotu," tvrdí analytik.

Dva měsíce na začátku roku rostly tržby v ČR téměř o sedm procent,"

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.