Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Místo dálnice D3 se bude u Benešova jezdit tunelem a po objezdech

  14:38aktualizováno  14:38
Jeden z nejkritičtějších úseků na českých silnicích čekají v příštích letech úpravy skoro za miliardu korun. U Benešova silnice zajede částečně pod zem, vzniknou navíc kruhové objezdy na obou koncích Benešova.

Největší změny čekají řidiče ale při cestě podél Benešova. | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Důvodem je i fakt, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nečeká, že dálnici D3 z Prahy přes Středočeský kraj a dál na jih Čech začne stavět dříve, než v roce 2024.

První úpravy kritického úseku z Mirošovic (od sjezdu z D1) do Benešova začnou ještě letos. Na celém úseku přibude další pruh a řidiči tu začnou jezdit střídavě v režimu 2+1. „Úprava umožní bezpečnější předjíždění a zvýší bezpečnost, nejde o vyšší kapacitu silnice,“ řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Současně vznikne na dvou místech kvůli bezpečnosti mimoúrovňové křížení: u Čtyřkol a Červených Vršků.

Fotogalerie

Největší změny čekají řidiče ale při cestě kolem Benešova. Na severu města vznikne kruhový objezd, dál silnici čeká rozšíření na tři pruhy. Dojde ale k jejímu zahloubení do 160 metrů dlouhého silničního tunelu, díky kterému budou moci pěší bezpečně přejít do zámeckého parku Konopiště. Plán na akci za 690 milionů korun musí schválit ještě centrální komise ministerstva dopravy. Lávku ŘSD zavrhlo kvůli bezbariérovému přístupu, už dříve ji několikrát zvažovalo.

Křižovatka U Topolu bude mít rovněž kruhový objezd, který by měl zpomalit řidiče i při výjezdu z města a zvýšit bezpečnost. Oba kruhové objezdy budou dvouproudé. „Kruhové objezdy a zahloubení podél konopišťského zámeckého parku jsou naprosto nezbytné,“ říká místostarosta Benešova Jiří Švadlena. Podle něj se bude město snažit, aby se stavělo co nejdříve. V místě dosud není pro pěší ani přechod.

Silnice I/3 u Benešova patří k nejvytíženějším úsekům na silnicích prvních tříd v zemi, denně tu projede 24 500 vozů, což je více, než na některých úsecích dálnic.

ŘSD celkem počítá, že náklady na úpravy silnic mezi Mirošovicemi a Benešovem dosáhnou necelých 800 milionů korun.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Kazítka jsou jako yetti. Všichni o nich mluví, nikdo je neviděl, říká odborník

Politici jsou schopni prodloužit zákonnou záruční dobu, obává se Radek...

V hlavách bruselských úředníků se rodí legislativa, která může výrobcům spotřebičů pořádně zatopit. Chtějí prodloužit...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Praha chce, aby sdílená kola byla levná jako jízda tramvají. Regulace nechystá

Čínské Ofo vyrazilo do boje o pražské cyklisty. V ulicích Prahy chce mít za rok...

Mezi firmami, které v ulicích Prahy půjčují kola, se potichu mluvilo o regulaci tohoto byznysu. Pražský magistrát to...

Z automobilek v tuzemsku roste jen Škoda. TPCA výrazně ztrácí

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)

V tuzemsku se od začátku roku do konce října vyrobilo už 1,17 milionu vozů. Výsledný nárůst o 4,4 procenta zajistila...

Samořiditelný autobus měl nehodu hned první den provozu

Samoobslužný kyvadlový autobus v Las Vegas

Slavnostní spuštění provozu prvního autonomního autobusu v Las Vegas nedopadlo podle představ. Ani ne po hodině jízdy...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.