Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Turista bude mít zaručen návrat domů, ale jen někdy

  18:26aktualizováno  18:26
Povinné pojištění cestovních kanceláří proti úpadku znamená pro jejich klienty vpodstatě dvě věci: měli by mít zaručen návrat domů z dovolené a vrácení peněz za služby, které kvůli krachu společnosti nevyužili. Na co všechno se tedy pojištění vztahuje? Pouze na zájezdy - to je většinou kombinace dopravy a ubytování. Kdo si tedy například objedná u cestovky jen dopravu, má smůlu. Stejně je na tom klient, kterému dopravu a ubytování "ušije" cestovní kancelář na míru. Na to se rovněž pojistka nevztahuje.

Při krachu stačí zavolat pojišťovnu
Pokud společnost zkrachuje, postup jejího klienta bude podle pojišťoven jednoduchý. Každý při uzavření smlouvy s cestovní kanceláří dostane adresu a telefonní číslo, kam má v takovém případě zavolat. Pojišťovna bude mít na starosti mimo jiné ubytování a stravu klienta až do jeho odjezdu. "Když klient telefonicky kontaktuje pojišťovnu, dostane upřesňující informace o dalším postupu - včetně toho, jak se bude řešit ubytování a strava do doby odjezdu," říká Marie Nezvalová z Evropské Cestovní Pojišťovny.

Klient se také může z místa dovolené dopravit domů sám a pak žádat pojišťovnu o proplacení nákladů. Ale pozor! Ten, kdo by se ubytoval v Hiltonu a na cestu domů si najal soukromé letadlo v domnění, že po příletu jen zajde do pojišťovny a ta vše zaplatí, byl by nemile překvapen. Z pojistky je totiž vyplacena jen taková částka, kterou by na dopravu domů a související ubytování a stravování vynaložila sama pojišťovna.

Vrací se i peníze
Silný vztek museli turisté také potlačovat, když dovezli své kufry a batohy na letiště a tam se dozvěděli: nikam se neletí, cestovka zkrachovala. Kromě dovolené přišli v naprosté většině případů také o zaplacené peníze. To je již minulostí - podle nového zákona bude peníze vracet pojišťovna. Vzhledem k přísnému schvalovacímu řízení před udělením licence pro tyto případy pojišťovnám se dá očekávat, že turisté dostanou všechny své peníze zpět.

Situace, že pojistná částka nebude stačit na výplatu všech peněz klientům, je podle zástupců pojišťoven jen velmi málo pravděpodobná. Podobně se řeší i případy, kdy turista kvůli bankrotu cestovní kanceláře nedostal všechny služby, za které platil. I v tomto případě mu pojišťovna vrací peníze, odpovídající ceně služeb, o které byl ochuzen.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.