Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: MF DNES

Turisty vykázali na Ruzyni z letadla, cestovka za ně nezaplatila let

  • 30
Na pražském letišti v Ruzyni odmítli pustit do letadla šestnáct klientů cestovní kanceláře Holiday Service, kteří se chystali do Turecka. Cestovka nezaplatila tureckému objednavateli charterového letu, řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Cestující by své peníze měli dostat zpět.

Lidé měli podle Okamury odlétat v 16:45 charterovým letem z Prahy do Istanbulu na prodloužený víkend. "Několik klientů už přitom bylo odbaveno a stálo u vchodu do letadla. Avšak byli vráceni zpět do haly ruzyňského letiště," popsal.

Cestovní kancelář Holiday Service zatím nevysvětlila, co se stalo a proč její klienti nemohli odletět. Nejprve se pracovnice firmy nechtěla k události vůbec vyjadřovat, krátké prohlášení společnost vydala až pozdě večer. Podle něj CK s každým z klientů komunikuje.

"Již v této chvíli jsme s nimi (s cestujícími) domluveni na kompenzaci v podobě navrácení peněz za tento neuskutečněný zájezd, a to včetně nákladů spojených s jejich dnešní cestou na letiště v Praze," sdělila iDNES.cz Holiday Service.

Čtrnáct ze šestnácti cestujících projevilo podle Holiday Service zájem odletět se společností do Istanbulu později. Firma jim proto nabídla náhradní termín v listopadu.

Majitel CK Holiday Service Gurhan Murat Sumer měl podle Okamury problémy s podnikáním v cestovním ruchu už v minulosti. "Na kancelář jménem CK Suntimes Tours, kde je také společníkem a s kterou již loni neodletěli klienti na zaplacené zájezdy do Turecka, bylo letos vyhlášeno insolvenční řízení," uvedl Okamura.

V nejistotě se dnes kromě šestnácti klientů CK Holiday Service ocitli i lidé, kteří do Istanbulu letěli s jinou cestovkou, která ale nakoupila místa ve stejném letadle právě přes CK Holiday Service.

Jednatelka CK West Holiday Vendula Košatová řekla iDNES.cz, že problémy předvídala a některé své klienty proto poslala do Turecka už ráno letadlem jiných aerolinek. Za zbývající musela zaplatit podruhé, a to přímo tureckému objednavateli odpoledního charteru.

"Díky tomu, že jsem chtěla, aby naši klienti odletěli, jsem za ně zaplatila znovu. Na pana Murata budu podávat trestní oznámení, ale zatím jsem ráda, že mí klienti odletěli v pořádku," řekla iDNES.cz Košatová. "S Holiday Service už dále spolupracovat nebudu a další lety máme zajištěné s jinou kanceláří," dodala.