Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tuzex byl Amazonem své doby, říká nový majitel. Retro spojí s aplikacemi

  10:35aktualizováno  10:35
Symbol obchodování minulého režimu Tuzex má nového majitele. Třicetiletý Otto Fiamin hodlá navázat na osvědčený model značky Tuzex, který obohatí o moderní technologie jako aplikace pro chytré telefony a tablety. Pod značkou chce provozovat i další obchodní aktivity.

Značka Tuzex chce oživit svůj předrevoluční model. | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

„Cílem Tuzexu je změnit desítky let neměnný způsob nakupování tak, aby korespondoval s 21. stoletím. V první fázi se hodláme soustředit na spojení známé tuzemské značky a moderních technologií, jakými jsou například aplikace pro chytré telefony a tablety,“ uvedl pro iDNES.cz nový majitel značky Tuzex Otto Fiamin. Podrobnosti k tomu, jak bude chystaný projekt vypadat nebo co přesně nabídne, však nesdělil.

Třicetiletý Fiamin dle svých slov nehodlá konkurovat velkým českým retailovým prodejcům jakými jsou Alza.cz nebo Mall. Řekl ale, že se značkou Tuzex hodlá cílit na koncové zákazníky. Do budoucna plánuje s hlavičkou Tuzex zaštítit i další obchodní aktivity.

V módě je retro

Retro obal Luncheon meatu.

Diskontní řetězec Lidl zopakuje úspěšnou marketingovou akci, při níž zákazníky už v červnu lákal na socialistické obaly potravin.

„Když se podíváte na katalog Tuzexu z osmdesátých let, byl v podstatě Amazonem své doby. Značka Tuzex je známá po celém světě. Když jsme našemu dodavateli z Holandska představovali podnikatelský záměr jako projekt Tuzexu, značku dobře znal, i to nás velice potěšilo,“ dodává Fiamin který konkrétní podobu první fáze podnikatelského záměru představí ke konci října.

„Obdobným způsobem, jako to ve svých oborech dokázaly Tesla, Zappos či Uber, se i Tuzex chystá bořit zažité zvyklosti. Tato změna přispěje během několika měsíců k oživení trhu na základě připravované revoluce v nakupování,“ doplnil Otto Fiamin.

Nový majitel značky má za sebou zkušenost v obchodu s ojetými auty, v letech 2009 až 2014 byl menšinovým spolumajitelem autobazaru V.I.P: Dynamic Cars z Dobrušky. Fiamin loni koupil podíl ve společnosti Tuzex Travel, jak přesně se k obchodní značce Tuzex dostal, prozatím nesdělil.

Napůl pohaslá hvězda Tuzex

V letech 2006-2012 je byla pod značkou Tuzex provozována cestovní agentura a obchod se zakázkovým zbožím a službami. V polovině roku 2014 přešla práva a ochranná známka na společnost TUZEX CZ s.r.o., která slíbila oživení legendární značky během letošního roku. Firma známku využila například pro vydání omezené edice autolékárniček.

Značka Tuzex se pojí především s minulým režimem. V tehdejší době šlo prakticky jediné místo, kde byla k dostání západní spotřební elektronika, potraviny, vozidla, oblečení a kosmetika. Zboží bylo exkluzivní a navíc nedostatkové.

Fotogalerie

Původní Tuzex zkrachoval v roce 1998, konkurz není dodnes vypořádán. „Přišel jsem do Tuzexu až v polovině 90. let, kdy už to byla rozkradená společnost. Co se v ní dělo na počátku devadesátých let si snad ani nechci připomínat,“ uvedl likvidátor společnosti Jiří Haramul předloni v rozhovoru pro MF DNES. „Byla to již vytunelovaná, zadlužená a rozkradená společnost,“ dodal.

Podle Haramuly byl jakýkoliv pokus o jeho oživení a znovu uvedení značky Tuzex v život vzhledem k nemožnosti financování předem odsouzen k neúspěchu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.