Tuzex byl Amazonem své doby, říká nový majitel. Retro spojí s aplikacemi

  10:35aktualizováno  10:35
Symbol obchodování minulého režimu Tuzex má nového majitele. Třicetiletý Otto Fiamin hodlá navázat na osvědčený model značky Tuzex, který obohatí o moderní technologie jako aplikace pro chytré telefony a tablety. Pod značkou chce provozovat i další obchodní aktivity.

Značka Tuzex chce oživit svůj předrevoluční model. | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

„Cílem Tuzexu je změnit desítky let neměnný způsob nakupování tak, aby korespondoval s 21. stoletím. V první fázi se hodláme soustředit na spojení známé tuzemské značky a moderních technologií, jakými jsou například aplikace pro chytré telefony a tablety,“ uvedl pro iDNES.cz nový majitel značky Tuzex Otto Fiamin. Podrobnosti k tomu, jak bude chystaný projekt vypadat nebo co přesně nabídne, však nesdělil.

Třicetiletý Fiamin dle svých slov nehodlá konkurovat velkým českým retailovým prodejcům jakými jsou Alza.cz nebo Mall. Řekl ale, že se značkou Tuzex hodlá cílit na koncové zákazníky. Do budoucna plánuje s hlavičkou Tuzex zaštítit i další obchodní aktivity.

V módě je retro

Retro obal Luncheon meatu.

Diskontní řetězec Lidl zopakuje úspěšnou marketingovou akci, při níž zákazníky už v červnu lákal na socialistické obaly potravin.

„Když se podíváte na katalog Tuzexu z osmdesátých let, byl v podstatě Amazonem své doby. Značka Tuzex je známá po celém světě. Když jsme našemu dodavateli z Holandska představovali podnikatelský záměr jako projekt Tuzexu, značku dobře znal, i to nás velice potěšilo,“ dodává Fiamin který konkrétní podobu první fáze podnikatelského záměru představí ke konci října.

„Obdobným způsobem, jako to ve svých oborech dokázaly Tesla, Zappos či Uber, se i Tuzex chystá bořit zažité zvyklosti. Tato změna přispěje během několika měsíců k oživení trhu na základě připravované revoluce v nakupování,“ doplnil Otto Fiamin.

Nový majitel značky má za sebou zkušenost v obchodu s ojetými auty, v letech 2009 až 2014 byl menšinovým spolumajitelem autobazaru V.I.P: Dynamic Cars z Dobrušky. Fiamin loni koupil podíl ve společnosti Tuzex Travel, jak přesně se k obchodní značce Tuzex dostal, prozatím nesdělil.

Napůl pohaslá hvězda Tuzex

V letech 2006-2012 je byla pod značkou Tuzex provozována cestovní agentura a obchod se zakázkovým zbožím a službami. V polovině roku 2014 přešla práva a ochranná známka na společnost TUZEX CZ s.r.o., která slíbila oživení legendární značky během letošního roku. Firma známku využila například pro vydání omezené edice autolékárniček.

Značka Tuzex se pojí především s minulým režimem. V tehdejší době šlo prakticky jediné místo, kde byla k dostání západní spotřební elektronika, potraviny, vozidla, oblečení a kosmetika. Zboží bylo exkluzivní a navíc nedostatkové.

Fotogalerie

Původní Tuzex zkrachoval v roce 1998, konkurz není dodnes vypořádán. „Přišel jsem do Tuzexu až v polovině 90. let, kdy už to byla rozkradená společnost. Co se v ní dělo na počátku devadesátých let si snad ani nechci připomínat,“ uvedl likvidátor společnosti Jiří Haramul předloni v rozhovoru pro MF DNES. „Byla to již vytunelovaná, zadlužená a rozkradená společnost,“ dodal.

Podle Haramuly byl jakýkoliv pokus o jeho oživení a znovu uvedení značky Tuzex v život vzhledem k nemožnosti financování předem odsouzen k neúspěchu.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...



Najdete na iDNES.cz