Ve druhé polovině tunelu zbývá překonat ještě zhruba 200 metrů dlouhý úsek.
Tunel bude dlouhý téměř 1100 metrů, za jeho vybudování zaplatí stát přibližně 2,4 miliardy korun. Stavba má mírný předstih, hotova by měla být ve druhém čtvrtletí roku 2008.
"Dálniční stavby nesmí ohrožovat sídla, kolem kterých procházejí, ani lázně, které by tady určitě byly ohroženy, pokud by dálnice vedla údolím," vysvětlil ministr dopravy Milan Šimonovský, proč stát zvolil podzemní variantu dálnice.
Obě tunelové roury budou splňovat evropská bezpečnostní kritéria. "Budou v nich monitorovací zařízení, pět propojek mezi rourami pro případ požáru a několik takzvaných SOS světniček se samostatným přívodem čerstvého vzduchu, ve kterých bude možné se ukrýt a přivolat pomoc," dodal mluvčí společnosti Metrostav František Polák.
V těchto dnech je na D47 podle Šimonovského rozestavěna více než polovina z 80 kilometrů dálnice. Část dálnice na Ostravsku bude zřejmě dokončena už v roce 2007, o rok dříve, než se původně předpokládalo. Naopak úseku mezi Bohumínem na Karvinsku a polskou hranicí hrozí zpoždění, které zavinily komplikace s vydáváním územního rozhodnutí a protesty ekologů.
Dálnice D47 spojuje Lipník nad Bečvou s Ostravou a vede k hranicím s Polskem. Celý úsek měří i s přivaděči 80 kilometrů. Stavba si vyžádá ze státního rozpočtu přes 54 miliard korun. Po jejím dokončení označení D47 zmizí z mapy, a tento úsek se stane součástí dálnice D1, která pak bude dlouhá 377 kilometrů a umožní rychlou dopravu mezi Prahou, Brnem, Hranicemi na Moravě a Ostravou k česko-polským hranicím.