U Magnetu-Camif se nevyhrává

Jak to chodí ve velké a navenek seriózní zásilkové firmě Magnet - Camif, se přesvědčili redaktoři spotřebitelské přílohy TEST DNES.
Camif, se přesvědčili redaktoři spotřebitelské přílohy TEST DNES. V praxi si vyzkoušeli, co u této firmy znamená účast ve spotřebitelské hře.

Objednáváme z katalogu válečky na malování, které se na jaře objeví v redakčním testu, a strojek na odstraňování žmolků. Po dvou týdnech je máme na dobírku doma. Mezitím ovšem v poštovní schránce objevujeme další katalogy zboží od Magnetu. A s ním i oznámení, že jsme vyhráli televizi s videopřehrávačem od Philipse. "Oficiální oznámení o uložení výhry ze slosování hry TV-Video," honosí se certifikátem bezcenný papír. Jenže televizoru se nikdo nedočká. Musí se spokojit s plastovým výliskem za pár korun s názvem Stojan TV-Video. S televizí má společné jen to, že se do něj vejde dálkový ovladač. Dobře, zkoušíme to znovu. Objednáváme na testování pro MF DNES tři sady plastových pytlů na sezonní oblečení, které mají ušetřit v domácnosti místo. Chceme ověřit, že do nich lze na konci zimy doopravdy naskládat hodně oblečení, vysát z něho vzduch a na podzim je nepoškozené vytáhnout. Spolu s objednávkou odesíláme i Žádost o předání ceny, což má být Škoda Fabia nebo peníze za ni. Důvěryhodnost podporuje i přiložená faktura z pardubického autosalonu Dryml znějící na škodovku s metalízou za 312 700 korun. Čekáme na auto, ale již měsíc se nic neděje. Voláme tedy do autosalonu a ptáme se na svoji cenu. "Ano, jednu fabii jsme Magnetu prodali," potvrzuje manažerka Eva Bendová, ale zároveň dodává: "Já vím, kam míříte. Denně máme padesát až sto telefonátů na toto téma." Podle ní totiž Magnet-Camif každému zákazníkovi nasliboval, že vyhraje auto, a kde nic tu nic. Už druhá výhra-nevýhra nás utvrzuje v tom, co jsme tušili z dopisů mnohých čtenářů. Nic hodnotného nedostaneme. Pro Magnet však hra stále nekončí, protože nám dále zasílá katalogy a letáky s dalšími výhrami. Právě máme dostat soupravu zlacených šperků, mikrovlnnou troubu, televizi a šek na dvacet tisíc korun. "Výherní letáky jsou psány a graficky zpracovány tak, aby budily dojem, že zákazník něco vyhraje," přiznává manažerka Magnetu Lada Kršková, když se o výhru zajímáme již jako novináři. "Je to ovšem psychologická hra, protože soudný člověk přece nemůže uvěřit, že něco takového vyhrál." Podle manažerky musí každá zásilková služba používat takovéto ne úplně jasné metody komunikace se zákazníky, protože by ji jinak konkurence vymazala z trhu. "Každý oslovený účastník má na herních dokumentech otištěna přesná pravidla," říká na závěr manažerka přímého marketingu Magnetu Camif Simona Škreptáčová. "Na konci minulé sezony jsme předávali takové výhry, jako třeba šek na šedesát a dvacet tisíc korun nebo dva zájezdy do Paříže."