Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Účinnost krému s cenou příliš nesouvisí

  10:00aktualizováno  10:00
Ochrání vás dražší opalovací krém lépe, nebo platíte jenom za jméno výrobce na obale, tak jako u jiných kosmetických přípravků? Máme si vybírat krém podle ceny? Nebo stačí vybrat jen odpovídající číslo ochranného faktoru a o výrobce se již nestarat? Kterým krémům byste důvěřovat neměli?

PRO DOSPĚLÉ

 

Mimořádně účinné


L'Oréal Solar 50 ml 370 Kč
Cena za 1 ml: 1,90 Kč
Uvedený UV faktor: 60
Naměřený UV faktor: 66,5
Naměřený UVA faktor: 63,2
(95 % z celkového UV faktoru)

Solara 200 ml/85 Kč
Cena za 1 ml: 0,40 Kč
Uvedený UV faktor: 12
Naměřený UV faktor: 16,2
Naměřený UVA faktor: 13,1
(81 % z celkového UV faktoru)

Ambre Solaire 200 ml/250 Kč
Cena za 1 ml: 1,25 Kč
Uvedený UV faktor: 7
Naměřený UV faktor: 14,6
Naměřený UVA faktor: 11,2
(77 % z celkového UV faktoru)

Spolehlivě ochrání
Daylong 16 100 ml/230 Kč

Užitečné rady

* Nekupujte krémy s prošlou záruční lhůtou. Také není dobré používat několik let staré opalovací přípravky, které přes zimu doma skladujete. Ochranné faktory mohou ztratit svůj účinek.


* Vždy se zaměřte jen na takový přípravek, který obsahuje UVA i UVB ochranné faktory.

* Vybírejte výšku ochranného faktoru podle svého fototypu. Co je vhodné pro člověka s tmavou pletí a černými vlasy, to je nedostačující pro blondýna s modrýma očima.

* Ve světě existuje několik norem týkajících se kvality ochranných faktorů. Nejpřísnější a nejkvalitnější je australská. Pokud je produkt podle ní vyroben (mělo by to být na obale uvedeno), ochranné faktory filtrují minimálně 95 procent záření, které na kůži dopadá.

* Pro alergiky a dětskou pokožku jsou mnohem bezpečnější a vhodnější prostředky obsahující fyzikální filtry. Chemické filtry mohou zvyšovat riziko vzniku kožních alergií.

* Ideální opalovací přípravek by měl obsahovat kromě spolehlivých ochranných faktorů i další složky, které regenerují kůži a zpomalují její předčasné stárnutí. Například vitaminy (C, B, betakaroten) či panthenol.

* Zásadně se mažte vždy 20 až 30 minut před sluněním. Na pláži už je pozdě. Přípravek totiž začíná účinkovat přibližně až po 20 minutách.

* Přestože používáte voděodolný prostředek, po každém koupání se namažte znovu. Krém sice po určitou dobu ve vodě vydrží, ale ochrana nemusí být po koupání dostatečná. A pozor, saponáty vymyjí prostředky na opalování snadněji než samotná voda.

* Nespoléhejte na samoopalovací krémy. Pigmentace jimi vyvolaná má účinnost pouze faktoru 2. Tyto přípravky nejsou určeny jako ochrana před sluncem.

* Lidé, kteří onemocněli kožním nádorem, by nikdy neměli v českých podmínkách používat nižší faktor než 15, u moře či na horách ještě mnohem vyšší.

 


Cena za 1 ml: 2,30 Kč
Uvedený UV faktor: 16
Naměřený UV faktor: 16,3
Naměřený UVA faktor: 11,7
(72 % z celkového UV faktoru)

Astrid 100 ml/100 Kč
Cena za 1 ml: 1 Kč
Uvedený UV faktor: 16
Naměřený UV faktor: 16,3
Naměřený UVA faktor: 9,9
(61 % z celkového UV faktoru)

Helios Herb 100 ml/100 Kč
Cena za 1 ml: 1 Kč
Uvedený UV faktor: 20
Naměřený UV faktor: 20,4
Naměřený UVA faktor: 11,6
(57 % z celkového UV faktoru)

Carotene 200 ml/120 Kč
Cena za 1 ml: 0,60 Kč
Uvedený UV faktor: 5
Naměřený UV faktor: 5
Naměřený UVA faktor: 3,3
(66 % z celkového UV faktoru)

Nubian 150 g/130 Kč
Cena za 1 ml: 0,90 Kč
Uvedený UV faktor: 15
Naměřený UV faktor: 14,3
Naměřený UVA faktor: 8,3
(58 % z celkového UV faktoru)

Panthenol 200 ml/115 Kč
Cena za 1 ml: 0,60 Kč
Uvedený UV faktor: 10
Naměřený UV faktor: 10,2
Naměřený UVA faktor: 3,1
(30 % z celkového UV faktoru)

Nivea Sun 200 ml/280 Kč
Cena za 1 ml: 1,40 Kč
Uvedený UV faktor: 16
Naměřený UV faktor: 17,2
Naměřený UVA faktor: 10,7
(62 % z celkového UV faktoru)

Sun Kiss 200 ml/70 Kč
Cena za 1 ml: 0,35 Kč
Uvedený UV faktor: 12
Naměřený UV faktor: 12,3
Naměřený UVA faktor: 7
(57 % z celkového UV faktoru)

PRO DĚTI

Spolehlivě ochrání
Sun Active 275 ml/130 Kč
Cena za 1 ml: 0,50 Kč
Uvedený UV faktor: 16
Naměřený UV faktor: 16,7
Naměřený UVA faktor: 7,4
(44 % z celkového UV faktoru)

Johnson's Sun Care baby 75 ml/290 Kč

Některé krémy slibují nemožné - Jak bychom měli vybírat krém na opalování a čenu je dobré se vyhnout? - Čtěte v článku ZDE


Cena za 1 ml: 3,90 Kč
Uvedený UV faktor: 40
Naměřený UV faktor: 42
Naměřený UVA faktor: 17,6
(42 % z celkového UV faktoru)

Inka Suncare pro děti 200 ml/190 Kč
Cena za 1 ml: 0,90 Kč
Uvedený UV faktor: 30
Naměřený UV faktor: 31,2
Naměřený UVA faktor: 13,1
(42 % z celkového UV faktoru)

Panthenol sun baby 200 ml/180 Kč
Cena za 1 ml: 0,90 Kč
Uvedený UV faktor: 12
Naměřený UV faktor: 11,7
Naměřený UVA faktor: 7,8
(67% z celkového UV faktoru)

Raději nekupovat
Mallorca 300 ml/100 Kč Cena za 1 ml: 0,35 Kč Uvedený UV faktor: 6 Naměřený UV faktor: 4,4 Naměřený UVA faktor: 0,8 (19 % z celkového UV faktoru)

Amica 150 ml/80 Kč Cena za 1 ml: 0,50 Kč Uvedený UV faktor: 14 Naměřený UV faktor: 8,3 Naměřený UVA faktor: 1,5 (18 % z celkového UV faktoru)

Poznámka: Uvedený UV faktor označuje ochranný faktor deklarovaný výrobci na jednotlivých produktech. Naměřený UV faktor je technický ochranný faktor, jehož celková nejistota stanovení činí deset procent. Výsledky testu se týkají zakoupených šarží výrobků. Ceny byly zaokrouhleny.
Zdroj: Test DNES, Státní zdravotní ústav v Praze

o testu...
Sedmnáct přípravků na opalování v podobě krému či mléka s ochrannými faktory od 5 do 60 bylo nakoupeno v pražských hypermarketech, drogeriích a lékárnách. Všechny opalovací prostředky prošly laboratorními zkouškami, na nichž se podílelo Národní referenční centrum pro kosmetiku Státního zdravotního ústavu v Praze a laboratoř Soning. Při nich byla pomocí fyzikálních metod během několika opakovaných měření stanovena jednak skutečná výše ochranného faktoru (takzvaný technický ochranný faktor), jednak byla určena výše UVA faktoru, který by měl tvořit z celkového UV faktoru alespoň třicet procent. Test byl hrazen z rozpočtu redakce MF DNES.

Autor:


Témata: Normy, Test iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Ilustrační foto.
Sušené výživy pro batolata obsahovaly nadbytek karcinogenů

Batolecí výživy dvou značek neprošly laboratorním testem, který zkoumal přítomnost maximálního přípustného množství karcinogenních látek. Odhalily to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.