Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Údaje po telefonu lze získat jen těžko

  11:00aktualizováno  11:00
Potřebujete rychle zjistit, zda je možné v hypermarketu vrátit zboží, které nemá vadu, bez udání důvodů? Jste nespokojeni s vyřízením reklamace? Nevíte, jakými kartami lze v prodejnách platit? Pak nevolejte na centrálu konkrétní obchodní sítě, ale raději se dojděte zeptat přímo do obchodu, v němž hodláte nakupovat.
Přesné informace není po telefonu totiž jednoduché získat. Vedle ochoty a profesionálního přístupu pracovníků, kteří se snaží vyhovět a dokážou dotazy fundovaně zodpovědět, je možné spíše natrefit na neznalost, spěch a někdy téměř neohrabané jednání.

S velkými rozdíly

Alespoň takový je výsledek testu redakce MF DNES, který podle jejího zadání vypracovala společnost Positive, jež se zabývá měřením kvality služeb podávaných po telefonu. Ve všech kritériích nejlépe obstál hypermarket Kaufland. Má přímo zavedenou zákaznickou linku, na níž zvedá telefonní sluchátko poměrně informovaná osoba. Přesto však z nejvyšší možné stoprocentní hranice dosáhl pouhých 62 procent, což je při přepočtu na školní známku v podstatě trojka. "Když srovnáme výsledek s letošním průměrem, který je u komerčních společností z různých oborů šestašedesát procent, je zřejmé, že žádná z testovaných centrál obchodních sítí nedokázala tuto hladinu překonat," vysvětluje Romana Juhová z Positivu, která celý průběh testování řídila. Jak se ukázalo, mezi telefonními ústřednami jsou v kvalitě hovorů značné rozdíly. "Mezi prvním a posledním hypermarketem je rozpětí jedenadvacet procent. To svědčí o velké nevyrovnanosti jednotlivých ústředen," vysvětluje dále Romana Juhová.

O zákazníka zájem není

Zcela nejhůře dopadly centrály Carrefouru a Hypernovy, jejichž pracovníci si za své odpovědi vysloužili rovnou čtyřky. Jejich reakce byly často velmi stručné, několikrát byli dokonce přímo zaskočeni položenou otázkou. Museli se také dotazovat kolegů či hledat informace v různých materiálech, neboť sami nedokázali žádané informace podat. "Z jejich reakcí nebyl patrný velký zájem o volajícího, nebyla projevena ochota či snaha mu vyjít vstříc a podat informace navíc," doplňuje Romana Juhová. Například pracovnice centrály Carrefouru na otázku, zda je možné vrátit zboží, které nemá vadu, bez udání důvodů reagovala: Ježíš, to vám neřeknu. Na dotaz ohledně otvíracích dob hypermarketů v Praze pak odvětila: Pch, tak to tedy nevím. Co se týče Carrefouru, je to poněkud s podivem, neboť ve velkém testu redakce MF DNES, který vyšel 1. prosince v mimořádné příloze Nákupy, dopadl Carrefour z hlediska výše cen a komfortu nákupu v porovnání s ostatními hypermarkety nejlépe.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

Benzina přejmenovala benzin Natural 95 na Efecta 95.
Nezlevňují. Ceny pohonných hmot v Česku se drží na hladině z minulého týdne

Ceny pohonných hmot v ČR od minulého týdne mírně vzrostly. Nejprodávanější benzin Natural 95 zdražil pouze o haléř na průměrných 30,23 Kč za litr. Jeho cena se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.