Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Becherovka a další velké karlovarské značky se bojí ruských sankcí

  16:35aktualizováno  16:35
Ukrajinská krize by se mohla dotknout i slavných českých značek. Ačkoli sankce mezi Ruskem a EU významné firmy z Karlovarska Moser, Thun 1794 nebo Jan Becher - Karlovarská Becherovka zatím přímo nezasáhla, pokles poptávky z Ruska by se dotknul i jich. Mají tam totiž významnou část klientely.
Porcelánka Thun 1794 má z prodeje do Ruska asi 25 procent tržeb.

Porcelánka Thun 1794 má z prodeje do Ruska asi 25 procent tržeb. | foto: Václav ŠlaufMF DNES

Podle výrobního ředitele společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka Vladimíra Darebníka se zatím alkoholické nápoje na seznam zboží, které Rusko zakázalo dovážet, nedostaly. „Ale máme obavu, že by se tak v dohledné době mohlo stát. Pokud by se zakázal dovoz Becherovky do Ruska, máme obavy z toho, že zákazník si odvykne používat tu značku. A vztah ke značce se buduje dlouhé roky,“ řekl Darebník.

Porcelánka Thun 1794 má z prodeje do Ruska asi 25 procent tržeb. Podle jejího generálního ředitele Vlastimila Argmanna je sice málo pravděpodobné, že by se porcelán dostal v Rusku na seznam výrobků, které se nesmí dovážet, ale napjatá situace v Rusku se může projevit na prodeji druhotně.

„V atmosféře, kdy se lidé bojí války a nakupují pro jistotu do zásoby konzervy, si asi nikdo nepůjde koupit nový porcelánový servis,“ řekl Argmann. Určitou výhodou podle něj je, že porcelánka má své obchodní partnery po celém Rusku. „A to je veliké. Někde naopak poptávka roste,“ dodal.

Také světoznámou sklárnu Moser zatím přímo krize na Ukrajině a sankce Ruska nezasáhly. Ale podle generálního ředitele Antonína Vlka se už projevily druhotné dopady krize. „Ubylo totiž ruských zákazníků v Česku. Je to sice i důsledkem nešťastné vízové politiky České republiky, ale pokles tržeb od turistů z Ruska je na českém trhu znát,“ uvedl Vlk.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
CK Azur Reizen zkrachovala. Lidi posílala do jiných hotelů, než si koupili

Pražská cestovní kancelář Azur Reizen vyhlásila úpadek. Na svém webu zástupci firmy, která se specializuje na prodej dovolených ve Středomoří, uvedli, že...  celý článek

Lidl začíná v Polsku konkurovat cestovním kancelářím.
Diskontní Maledivy i Dubaj. Lidl v Polsku začal nabízet zájezdy

Polské cestovky mají od úterý těžkého soupeře. Na trh s dovolenými vstoupil německý diskont Lidl. Do pravidelné nabídky domácích i zahraničních zájezdů zařadí...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Zakázka na přehrady padá. Český Liglass nezaplatil Kyrgyzstánu stamiliony

Kyrgyzská vláda chce ukončit smlouvu s českou společností Liglass Trading CZ, která měla v Kyrgyzstánu převzít výstavbu vodních elektráren, píšou tamní média....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.